Saturday, October 31, 2009

3H (hidup huru hara)


aku rasa aku dah tak sayang dekat blog aku...rasa malas je nak update..lagipun lately sangat banyak benda yang membebankan otak aku..sume yang aku planned,tak jadi...habis huru hara hidup aku lately ni...geram pon ada..tapi takpelah...aku redha..kita hanya mampu planned macam-macam..tapi kalau ALLAH dah kata TAK AKAN JADI...makanya..TAK AKAN JADI lah..walaupon kau dah planned bagai nak mati pon..if takdir kite dah written macam tu...macam tu jugak la..cuma aku masih ingat ada sorang ustaz ni bagitau...takdir kita still boleh berubah...oleh itu...teruskan berdoa..kalau itu yang terbaik untuk kita,maka ALLAH akan perkenankan..and aku yakin...things happen for reasons...ada hikmah disebalik benda-benda yang dah planned tapi tak jadi tu..if kita dah planned sungguh-sungguh pon..then tak berjalan seperti yang dirancang,jangan down..yakinlah..ALLAH itu SATU...DIA MAHA TAHU..fuhh...macam pasrah je...yes..memang pasrah..

tahu tak ape yang membuatkan hidup aku sebagai student jadi huru-hara lately ni?
pertama aku dah booking nak pakai SEM (scanning electron microscope) minggu lepas...for 26 and 28 OCT...tapi malangnya...minggu lepas,SEM itu ada problem pulekkk....aishhh..menguji tahap kesabaran sungguh..ingatkan by 28Oct tu aku dah boleh buat sebab lab technician cakap dia nak bagitau dekat supplier..tapi malangnya lagi..supplier baru balik dari singapore..and jawabnya minggu depan jugak lah keje aku baru jalan...phewww.....=.="

kedua dah lepas tak boleh buat benda tuh..aku macam tak berapa nak huru-hara lagi la sebab on monday tu rasa macam boleh la buat test lain dulu.then if SEM dah ok..nanti baru buat...so,aku pegi ofis leb technician yang ada kunci metrology lab..malang lagi di sini,beliau tade..sume lecturers department MME ade conference ape tah kat KL..then some of lab technicians ni pon involve...aishh..kuciwa lagi..tak dapat nak buat roughness..cane nih..jumaat SV dah nak tengok result..plus aku dah janji dengan SV yan aku akan present the results dekat dia jumaat tu..huh... =.="

ketiga aku cadang nak setelkan segala matters regarding FYP by lastweek..sebab start from saturday which is today..aku nak prepare untuk final exam pulak...hmmm..nampaknya rancangan itu sume terkubur...-.-"

keempat aku cadang nak start study untuk final exam hari ni...tapi..otak asyik duk pikir pasal FYP..ape nak jadi tah...

kelima semalam dah dapat result SEM yang aku mintak tolong orang dekat UM buatkan..results dalam disket..laptop tade slot untuk floppy..lepas tu aku cari CC nak transfer..time nak guna CC ni lah server dia nak down bagai...subhanallah...ALLAH itu MAHA TAHU..aku redha...

so,kesimpulannya...aku dah kena start study..tak payah nak ingat-ingat sangat pasal FYP tu..half of report dah bagi SV check..tinggal discussion je sikit lagi..ngan conclusion...then,siaplah...sabar noraini..sabar...nanti siaplah..okey..mode memujuk disini...

akhir sekali..aku nak cakap..aku bersyukur atas segala apa yang terjadi sepanjang minggu lepas..banyak yang aku dah belajar...sekian..boleh komen sekarang(kalau nak..)

opss...jap..aku terfikir macam nk privatekan blog ni..ape pendapat korang?

3 comments:

Mag said...

kenape nak private??tayah la..huhuhu

study baek2 yer..=D

N.M. Noor said...

sbb kadang2 mcm emo terlampau kt blog sndiri..huhu

queenlyana said...

tak yah lah private..
hhihi

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015