Saturday, January 18, 2014

My Gravida 3, Para 2 + 1

Perghhh.
Tajuk tak boleh blah macam bajet budak medic. Bahahaha.
Skali skala kasi can la kan...

Hihihi.
Assalamualaikum.
Entri ni, patut aku publish 8-9 months ago.
Tapi... atas sebab-sebab tertentu, hal ini terpaksa dirahsiakan.
Aku busy dengan labworks, thesis, semualah.

Ok now, lets start.

We planned this to happen and Alhamdulillah Allah granted our doa. Syukur sangat.
We decided to have another one once Alya turns one, remember? I told you before in the previous post.
So, memang syukur sangat.


Sebenarnya, in February tu aku ada demam sikit. Mak aku dah suspect lain dah.
Tapi aku rasa tak ada apa-apa. Ye lah, badan kita kan?
Mesti la kita tahu. Especially bab pregnant ni. Instinct tu kuat kata tak.
In March tu jugak aku ada pergi urut. Sebab badan rasa tak sedap. And makcik bidan tu cakap aku kena plan la untuk next pregnancy since Cik Alya kan aku deliver by czer. So dia cakap dia angkat rahim aku bagi tinggi sikit. Sengkak rahim biasanya orang panggil. Aku relakan aje. Walaupun dalam hati gigih nak pregnant lagi. Dah cuak la sebab takut nanti usaha tak berhasil lepas sengkak rahim. Makcik tu cakap, bila dah sengkak, dah tinggi, chances untuk get pregnant tu kecik la. Ok, tak apa.

In April 2013, kenduri adik ipar. Reception belah pengantin lelaki which is my brother-in-law la.
Early April. Aku ok je masa tu. Cuma, rasa pelik gila sebab on the way back to Sabak Bernam, aku mintak cik asben stop sebab rasa nak terkench. Pelik. Sebab setakat perjalanan less than 3 hours tu aku boleh rasa macam tak tertahan nak pee. Balik Ganu yang perjalanan took almost 8 hours tu pun aku pee sekali je kot.
Ok. Dalam hati dah rasa lain. Tapi ada jugak berkata-kata, eh takkan kot. Hari tu makcik urut cakap kalau dah sengkak susah sikit nak lekat. Ok, lega kejap. Pelik, nak pregnant, tapi bila terlintas, rasa cam lain pulak. Bahahaha. Tak tetap pendirian nama dia. Itulah aku sometimes bila masuk bab-bab cenggini.

Lepas kenduri adik ipar, we went to Penang. Sebab cik asben ada conference. Seminggu jugaklah kami kat sana. And I was OK sangat. Tak ada apa-apa.
Tapi period masih tak datang. Aku ni, jarang delay period. Eh. Memang tak pernah la. Selalunya on time.
Tapi tak suspect apa-apa since Cik Alya masih bf. So aku anggap, it was hormon changes. Aku biarkan.
Bersuka ria di Penang for a week, then kami balik KL.
Isnin bermula dengan penuh ceria macam biasa.
I did my regular routine to collect EBM for Cik Alya.
Selasa menjengah, masih macam biasa. My regular routine pun masih macam biasa.
Same goes to Rabu, Khamis and Jumaat.
Tapiiii.. amat menyedihkan my milk production dropped. Ni bukan dropped sikit-sikit dah.
Bukan dropped biasa-biasa..
It was 4-5 oz before. Tapi minggu tu, nak dapat 2 oz pun boleh keluar peluh jantan betina.

Dah kenapa pulakkkkkkkk... Kata hati aku masa tu.

On Friday tu aku rasa macam.. Hmmmm.

Eh.. Eh.. Eh..
Jap. Anak bangun nak susu.
Sambung nanti yeh.
Stay tuned.. :)

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015