Tuesday, January 7, 2014

Recap 2013

Assalamualaikum...
Heee.. Jumpa di tahun baru, finally.
Kehamen dah seminggu masuk tahun baru, baru kau nak terkedek-kedek recap 2013. Memang dasar sangat!!!
Oh well.. kan aku dah cakap, mak anak dua macam aku ni sekarang bagi 24 jam pun tak cukup.
Padahal newborn aku bukanlah cranky macam Cik Alya dulu.
Sleepless night aku, rasanya sehari dua je kot.
The rest, adalah super best. Bangun susukan dia, tertido macam tu je. Good girl sangat kan?


Ok now, let's move on dengan recap kita.

Too many things happened in 2013 indeed.
Tapi tak semua aku boleh recall since lepas bersalin baru ni.
Too many wires short kot. Bahahahahaha..

Ok. Joking. Jangan ah serius sangat. Tahun baru kot.

Memorable things happened to me in 2013
First quarter of 2013, masuk tahun 2013 dengan semangat membara nak settlekan thesis yang due nya Sept 2013.
But end up dengan kena prepare surat extension since macam banyak gila lagi labwork tak siap.
Hahaha.
Oh. First quarter ni jugak, Cik Alya got her first tooth.
And... oh.. She also got her first step in this first quarter.

Second quarter of 2013, I found that I was pregnant with our second child. Alhamdulillah.
And it was planned.
Yes, we planned to have another one once Cik Alya turns one.
And again, Alhamdulillah, Allah granted our prayers. :)

The most energetic pregnancy.
The most challenging pregnancy.
And yes, the most shhhhhh pregnancy that I had. Hahahaha..
People don't even know that I am carrying our second baby at that time.
Bukan niat nak merahsiakan. Tapi dek kerana kerja yang selonggok dan melonggok-longgok, segala happiness sharing adalah harus ditangguhkan buat sementara waktu.
More story about my second pregnancy, soon ye aku selongkar.


Third quarter of 2013, I was very busy with my thesis writing, data collection and data analysis.
Super busy.
Ambik stok kat Shaklee pun tak sempat and I had to order online. Walhal sekentut je kampus dengan KL branch.
In this quarter, memang aku tak sempat nak fikir pasal lain.
Hari-hari, dalam kepala hanya ada thesis.
The main target was, by hook or by crook, thesis aku kena submit jugak byk end of 2013


And the final quarter of 2013, I managed to settle all the thesis-thingy. Alhamdulillah.
Lega. Even di saat-saat akhir betul semua benda settled. Syukur.
Yes, I am a last minute person. Dari zaman sekolah rendah. Terbawak-bawak ke zaman post grad. Teruk.
And, in the final quarter ni jugaklah, a cute baby girl was born. :)
Our second bundle of love and joy.
Syukur semua selamat even I had a very traumatic experience.
Tapi sebenarnya, experience tu banyak mengajar aku.
Banyak membawa aku untuk lebih banyak membaca, buat observation.
Hoi dah gaya budak medical pulak bila dah baca macam-macam. Fuhhh.
Dah tak pasal-pasal doctors and nurses kat ward tanya aku ni medical student ke sebab banyak sangat aku tanya dorang medical term related. Bahahaha.
Banyak bertanya, dapat ilmu. Kan?



Ok. Itu je recap yang aku nak coret. Nak masuk gambar tak boleh. Sebab blogging ngan hp je nih. Bawak bersabar ye.
Till we meet again ya!

2 comments:

ieza ashaari said...

wah.. recap sgt kan..plg kelakar ayat sekentut tu.. hihi.. :)

pssst : za dtg dr geng gojes.. :)

N.M. Noor said...

Hai za..hihi..
Za mama darwish eh?
Tq tau singgah rumah buruk kite ni..

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015