Thursday, September 5, 2013

Testimonial Sendiri : Cadangan Set Berpantang

Salam A'laik.
Hari ni cerita Shaklee lagi.
Sebab apa?
Sebab tak ada cerita lain yang best buat masa ni.
Tambah dengan diri rasa teruja dengan banyak perubahan yang pernah dirasai dengan Shaklee. Pergghhh.. Ayat tak menahan.

Seperti sedia maklum, aku memang dah decide nak ambik cadangan set berpantang Shaklee ni masa pregnantkan Cik Alya. Cerita lanjut ada kat sini.

Teringat kisah pergi check up masa lepas habis pantang tempoh hari.
Selepas disarankan oleh makcik aku (adik ipar ummi yang bongsu), Incik Asben dan ummi bawak aku ke Klinik Pancho. Lokasi dia dekat dengan Hospital Kota Bharu.
Klinik tu memang hebat bab-bab ibu mengandung dan bersalin tak kira bersalin normal atau instrumental (termasuk Cesarean).

Bila nama dipanggil, aku passed Cik Alya pada TokMi.
Incik Asben bawak aku masuk.
Laid on the bed provided dalam tuh.
Pastu doctor checked, belek belek tempat operate.

Doctor, 
" Seriously u've undergone cesarean section?"
Aku, 
" Yes, I am." 
Muka dah konfius dah sambil dalam hati cakap, doktor ni dah kenapa buat muka pelik. Teruk sangat ke dah parut aku tuh.
Incik Asben, 
"Kenapa doktor? Ada masalah?"
 Dia tumpang cuak jugak.
Doctor, 
"No. Tak ada apa. I just wondering. Sebab it's clean. Cantik sangat. It's either staff kat hospital tempat awak bersalin tu memang cekap buat kerja, or the medications you took. Boleh saya tau makan ubat apa?"
Aku, 
"Tak makan ubat apa pun doktor. Supplements ada lah. Tapi basic je. Brand Shaklee."
Doctor, 
"Owh.. Shaklee. No wonder lah. So everything is good. Saya tak payah add on any medications lah. Just continue what you have started ye."

Pastu kami keluar dengan muka tak tau nak buat muka apa. Haha.

And lepas tu, latest, masa check up Cik Alya kat KK, nurse insist nak check jugak scar aku. Hapekahhh?
Padahal anak dah setahun setengah kot. Tapi dah dia nak check, aku kasi je lah.
Dan lagi sekali situasi yang lebih kurang sama macam kat atas, terjadi.

Nurse,
"Awak operate betul ke?"
Aku, 
"Eh? Betul la."
Nurse,
Belek-belek cari sesuatu yang macam tak jumpa.
"Tapi tak ada parut pun ni. Cantik. Awak bersalin kat mana? Makan ubat apa masa pantang?"
Aku,
Dalam hati cakap, adehhh.. lagi sorang..
"Bersalin kat Hospital Selayang, makan set pantang Shaklee masa pantang hari tu."
Nurse,
"Oh, adik saya pun makan shaklee untuk ibu menyusu. Memang bagus. pot pet pot pet (cerita pasal adik dia beli ESP harga tak sama macam aku sebut. Panjang jugak cerita dia. Sebab tu aku malas nak tulis. Haha.)

Kebetulan pulak, nurse tu tengah pregnant. So aku suggest je la apa yang aku tahu.
Semoga mendapat manfaat bersama.. Kan?
Tak salah pun berkongsi kebaikan. Ye dak?
Feel free to contact me kalau ada nak tanya apa-apa.
Tanya je pun tak pe.
Nak compare price pun aku tak kisah. 
Seriously aku tak tipu. 
Cubalah.. :)

Oh. Kisah penuh pasal testimoni ni, boleh baca kat sini.

*** So far aku jumpa dah ramai doktor dan nurses yang cakap benda ni bagus. So, tak cuba tak tahu. Dah cuba nanti, barulah jatuh chenta. Haaaa.. gittew kekdahnya.

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015