Wednesday, September 4, 2013

Testimoni Sendiri : Shaklee Enfuselle Purifying Cleansing Gel


Salam A'laik.
Hoh. Lama tak menjengah belog.
Jadi hape pun aku tak tahu. Sibuk aje manjang.
Campo dengan sambung cuti raya membawaklah ke cuti Hari Merdeka.
Heaven sungguh kononnya.
Tak sedar thesis tersadai tak ada orang nak tolong buat.
Tak pun, bajet bila tinggal je file thesis tu kat PC, nanti dia pandai-pandai buat ayat sendiri, sedar-sedar dah siap.
Pfftt..
Berangan sangat!
Oi bila nak siap entah.

Ok. Hari ni takmo cite pasal thesis kejap.
Just nak share ngan korang pasal 1 cleansing gel ni.
Sebelum ni, sumpah aku tak pernah tahu pasal cleansing gel ni.
Sejak berjinak-jinak dengan Shaklee, baru lah sikit-sikit aku baca guide book dia.
Macam-macam ada rupanya. Ala-ala Astro gittew.

Nak dijadikan cerita, gaji bulan lepas lepas campur-campur bonus Shaklee bagi, ada la lebih-lebih sikit lepas dah agih kat tempat-tempat yang sepatutnya tu..
Muka pulak masa tu (sebenarnya berbulan before tu) adalah sangat teruk.
Kering dan menggelupas.
Aku nak pakai bedak pun malu sebab obvious sangat nampak muka aku menggelupas.
Padahal aku bukan jenis nak keluar rumah mesti tepek bedak kat muka pon.
Kadang-kadang time mood datang, aku tepek jugaklah sikit bedak Cik Alya.
Tapi seriously rimas bila usap-usap pipi sendiri rasa macam gurun sahara.
Eh? Teruk kan?
So sesambil gi ambik stok customers and stok untuk diri sendiri dan keluarga, saja la nak try kan.
So ambik la 1..

Hari pertama pakai?
Muka rasa panas.
Dalam hati, "ah sudah. Dah kenapa pulak ni...?"
Basuh-basuh muka, rasa lega sikit.
Hari kedua, try lagi.
Masih rasa panas, tapi dah kurang sikit dari hari sebelumnya.
Hari ketiga, kembali normal. 
Healing Crisis mungkin.
Eh, facial cleanser pun hado healing crisis eh?

Minggu pertama, dah nampak kesan.
Kulit dah tak kering, menggelupas hilang.
Alhamdulillah.
Cleanser brand lain yang hado kat bilik air nun, haku buang kat tong sampah.
Aku rasa yang ni paling sesuai.
Sampai lah hari ni, dah hampir 3 weeks kot, muka dah kembali normal.

Jimat okeh benda ni. Sebab pakai sikit je pun tak apa.
Tak payah ko nak tuang kat tapak tangan sampai penuh 1 tapak tangan.
Memadai 1,2 titik je.

So, aku rasa, yang baik ni, eloklah kalau aku sharing mering ngan korang kan..
Rege? Oh. Tak mahal pon. Seriously tak mahal if korang nak compare ngan SKII ke, Lancome ke, MAC ke..kennn...?
Rege retails RM88.75.
Rege lain?
Yang tu kena PM. Paham ye? >.<
Tapi boleh jimat up to 20% jugaklah.




4 comments:

DYatie ABakar said...

Klo utk muka berminyak n rajin nk jerawat n pori besar cmner? Ada tak shaklee? Huuuu.

SEMRY and EMILIA said...

Hai hai.. Sy pengguna baru enfuselle cleansing gel. Kulit sy jenis combination. Very oily kat T zone tapi dry kat tempat yang lain. Setakat ni ok la juga sy pakai cleansing gel ni. Cuma kurang sesuai dengan toner die jer. Kulit rasa panas dan sedikit merah.... Oh ya, balancing moisturizer die not bad. Tak melekit :)

Anonymous said...

wah ni rasa nk cuba

Anonymous said...

da pakai 2 hari..keluar jerawta kt hidung..helaing crisis gak ke?huhu..tp best rasa segar N licin je kulit

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015