Monday, August 19, 2013

Bukan pomot yeh.

Salam Alaik.

Pada yang masih tak tahu, sekarang ni, since past 5 months, aku menjadi SID (Shaklee Independent Distributor). Asalnya, bukan nak serius berbisnes sangat pun. Untuk suka-suka dan aku sendiri pun memang consume Shaklee kan. So tak rugi pun aku regis. Once in life kot fees dia. Berbaloi-baloi.

Lepas tu, bila some friends nampak, diorang mula tanya. Dan aku tolong belikan untuk diorang. TOLONG BELIKAN ye. Bukan aku jual. Sebabnya, aku share the same privilege.

Sikit-sikit, lama-lama macam ... eh..ramai pulak minat.
Alhamdulillah.
So slow-slow ada strangers yang approach. Alhamdulillah. Syukur, rezeki Allah.

Tadi, a friend of mine (kenal thru Shaklee ni jugak) ada share something interesting.
So, aku mintak izin dia untuk share balik post dia.

Maria Hj. Abas kata,
Apa yg saya suka mengenai biz Shaklee:
1. Modal kurang dari RMseratusModal serendah RM75 (WM) or RM85 (EM) 
2. No need to invest beribu riban. Tak perlu buat loan/pinjam duit kat orang. Tak perlu korek tabung, keluarkan duit savings. Dulu nama Shaklee pernah 'busuk' dan 'terkubur' disebabkan individu2 yg 'memaksa' ahli utk invest beribu2 RM kemudian gagal menghabiskan stok. Akibatnya 'mangsa' terpaksa menanggung beban hutang bertahun2 
3. No need to keep stocks. Kalau ramai customer suka COD, then boleh simpan stok sikit. Tak perlu beli stok banyak2 bulan ni, lepas tu ternganga bulan depan fikir macam mana nak habiskan stok. Lepas tu bila tak laku (sbb kurang marketing maybe), simpan stok bawah katil ;p 
4. No need to attend classes. Coaching dilakukan secara online atau melalui hp saja (whatsapp, wechat, viber, line, you name it!). Tak perlu keluar rumah tinggal anak, suami. No late night meetings, etc.  
5. Tak perlu keluar pos barangBoleh buat account dgn Poslaju or other courier service yg lain dan mereka akan datang pick up barang di rumah anda. Or kalau nak cara yg palingggg senang, bila customer order barang, kita minta Shaklee postkan straight to your customer's doorstep. Yes, it's that easy! 
6. No head hunting. Tiada jumlah minimum orang yg kita perlu cari sebagai downline. Tak perlu approach seorang demi seorang kawan2 utk join membership. Siapa yg berminat, mereka yg akan cari kita. 
7. No need to show off to get downlines. Tak perlu tayang kereta mahal, barang branded, luxury lifestyle utk menunjukkan kita berjaya. 
8. No one to push you around. Tiada siapa yg akan push anda or set target berapa RM sale yg anda patut capai pd bulan tersebut. Anda set target sendiri, anda penentu 'jalan' anda sendiri. 
9. Cara hidup yg berbeza, baik dari segi financial mahupun kerohanian. Sejak join Shaklee, kami lebih 'dekat' dgn Tuhan. Bukan disebabkan company Shaklee or produk Shaklee ya, tapi disebabkan kawan2 dalam Shaklee yg saling support dan mengingati antara satu sama lain. Bab financial pula, ada di antara kami yg dah merasa 6 figure. 5 figure pun ramai. 4 figure lagi lah ramai.. 
So itulah sedikit sebanyak yg saya boleh katakan mengenai biz Shaklee. Kalau nak tahu dgn lebih lanjut, boleh contact saya. I am more than happy to share it with you 
Well said, Maria.
Memang itulah yang aku rasa dan pendapat aku pasal Shaklee ni.

Kot ada sesape yang minat, boleh la roger-roger aku ye. Eh?
Emm. Tadi kata bukan pomot rasanya kan? Haha. Terpomot pulak. Hampon..

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015