Tuesday, January 3, 2012

Ada Apa Dengan 2011?

Assalamualaikum.
Alhamdulillah, sudahpun sampai ke hari ke-3 di tahun baru 2012.
Selamat tahun baru. Maaf, sedikit terlambat sebab banyak sangat urusan yang harus diselesaikan dipenghujung 2011 baru-baru ini. Sekarang baru berpeluang untuk menulis kembali. Alhamdulillah.

Alhamdulillah, I am entering my final trimester with this little caliph inside. :)

So, sekarang kita balik ke tajuk asal penceritaan. :) Ada Apa Dengan 2011. Full of everything I can say. :)
Saya diuji dengan pelbagai jenis ujian. Alhamdulillah, itu bermakna Allah masih sayangkan saya.

January, 
I was very excited preparing for my wedding day. Even though a lots of obstacles come and go. Ada aku kisah? Huhu. Sikit pun mak tak heran nyahhh.... :P

February, 
I am officially be his wife. Alhamdulillah. :)

March,
Bahagia dengan kehidupan baru sebagai seorang isteri kepada insan yang dicintai. :) A week after the aqad, he went to India for conferences. Sedih OK baru kawen dah kena tinggal.

April,
We had a short vacation. And, we had. . . 
this one 
The revelation was here. It was protected before.Sungguh gembira dengan hasil ujian tersebut, seriously kami sangat teruja. Syukur pada rezeki yang Allah kurniakan. Ketika inai masih lagi di jari, kami mendapat berita gembira ini. Hanya Allah yang tahu.

May,
Saya diuji lagi. Kali ini ujianNYA berlainan sedikit. Sungguh. Allah betul-betul mahu menguji kekuatan saya luar dan dalam. Allah mahu menguji saya di bulan kelahiran saya.Saya dimasukkan ke wad dan dibedah secara emergency. Selama hidup 25 tahun, belum pernah sekali pun saya dimasukkan ke wad. InsyaALLAH, ujian dan hadiah dari Allah yang satu ini akan saya ingat selagi nyawa dikandung badan. Reviewnya ada di sini. Suami menjadi pendorong utama. Kehilangan yang satu ini amat cukup menyedihkan. Sungguh. Allah memang mahu menguji kekuatan saya luar dan dalam.

June,
Saya lalui hari-hari selepas operation dengan tabah dan sabar. Setiap hari memujuk hati untuk terima dengan ikhlas segala ujianNYA. Redha dengan segala yang telah ditetapkan. Setiap hari memanjatkan doa agak dianugerahkan pengganti yang lain. Setiap hari belajar untuk terus redha tanpa mengeluh. Belajar untuk menerima segalanya dengan ikhlas dan percaya bahawa ada sinar disebalik kesedihan itu. Dan saya sudah mula merencanakan beberapa plan sendiri. Without telling others. Even my husband didn't know about that. Huhu. A plan which closely related to TTC. Nanti saya cerita one by one. InsyaALLAH soon.

July,
Bulan kelahiran encik suami. And once again we're tested.
. . . . . .
. . . . . .
. . . . . .
. . . . . .

Didn't satisfied with this one, I repeated the test with another one . . .
 
 Alhamdulillah. I got pregnant AGAIN. Dan inilah hadiah paling bermakna yang dapat saya berikan kepada suami walaupun beliau masih risaukan kesihatan saya yang baru saja recover. Kisahnya di sini.

August,
Saya masih dalam mode merahsiakan 2nd pregnancy saya ini. Ada sebab saya rahsiakan semuanya. Hanya yang pernah melalui pengalaman ini yang mungkin faham kenapa saya bertindak begini. Yang tidak faham, biarlah mereka dengan semua fikiran-fikiran mereka. Saya tak kisah. Yang penting, saya dan baby sihat. Kami sekeluarga bahagia. In August ni jugak kesihatan saya adalah pada tahap yang paling teruk. Morning sickness maybe. Tapi sangat seronok knowing that my baby's growing well inside. :)

September,
Aidilfitri pertama bersama suami. Alhamdulillah. Juga bersama zuriat kami di dalam rahim saya. Syukur. Morning sickness juga semakin beransur pulih and it's time to back to normal again. And in September jugak, saya kembali menjadi student. Alhamdulillah. Pursing my Master degree. Ehemm.. I was 3 months pregnant at that time and people around me still didn't suspect anything about the pregnancy. :)

October,
Alhamdulillah, rezeki Allah bagi untuk saya lagi. Untuk this lil caliph juga mungkin. Permohonan biasiswa saya diluluskan. Alhamdulillah. The baby bump still didn't show up. So, I can still hide it. Thank you Allah. :)

November,
My 2nd trimester was very very good. Thank you Allah for everything. But still, my lil caliph didn't want to show up. :) Quite worried but seems the doctor didn't say anything, it made me feel calm.

December,
Entering my 3rd trimester. :) It was really good. Really enjoy the pregnancy. I got my husband by my side every time I need him. :)

Hmmm.. That's all about my 2011. Ups and downs but it really meaningful. :) Semua yang Allah dah bagi pada saya sepanjang 2011 adalah ujian-ujian yang mahu mendekatkan lagi diri saya dengan DIA. InsyaALLAH. Semoga saya terus tidak lupa dengan segala ujian-ujian itu. Semoga 2012 ini juga memberi seribu kemanisan buat saya dan keluarga. InsyaALLAH with His Blesses. Ameen.





2 comments:

fisa othman said...

semoga segala urusan Aini d permudah kan ye..;)

N.M. Noor said...

Terima kasih akak.. ameen.. :)

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015