Wednesday, January 4, 2012

Things to share

Assalamualaikum.
Selamat pagi. ^_^
Hari ni saya nak share sikit pasal plan yang saya mention dalam entry semalam. The plan that has been kept from all. Saya je yang tahu plan itu. Hihi..

Oh. Before tu, just to let you know. This is my 2nd pregnancy.

After loosing my 1st one, memang saya betul-betul mengharapkan ada lagi sinar untuk kami.
Bukan apa, sebab ramai sangat yang bercakap mengenai kebarangkalian saya untuk pregnant lagi adalah rendah berbanding dulu. Tapi tak apa, saya ada Allah. Dia sentiasa ada untuk mendengar segala keluh resah saya. Dia sentiasa ada untuk saya terus mengharap dan meminta tanpa henti. Alhamdulillah, Dia sentiasa ada.

Selepas kegagalan pertama, saya mula TTC (trying to conceive). Kenapa saya beria sangat sedangkan perkahwinan kami adalah sangat baru? Ok. The main reason is saya nak buktikan bahawa cakap-cakap orang yang mengatakan kebarangkalian saya untuk pregnant lagi adalah lebih rendah berbanding sebelum ni adalah SALAH sama sekali. Begitu nekad. Kenapa? Sebab saya rasa, tak ada salahnya orang macam saya yang dah menjadi abnormal berbanding wanita lain untuk mengharapkan kehamilan baru sama seperti wanita lain. Aaaaaa.. Ayat dah macam pelik. Huhu. Lagi 1, Allah itu Maha Tahu, Maha Bijaksana. Perancang Terbaik. Saya yakin Dia ada rencana yang lebih baik untuk saya.

First thing, masa sedang berpantang selepas operation tempoh hari, other than pati ikan haruan, saya makan Amazing Honey produk keluaran DCL. Kenapa? Sebab saya ada terbaca mengenainya dan saya rasa saya patut cuba. Antara kebaikan Amazing yang membuatkan saya ingin mencubanya ialah;
  1. Membantu menyembuhkan luka2 pembedahan dan luka2 lain di dalam perut -  internal wound adalah benda paling merisaukan saya. Seboleh-bolehnya saya mahu internal wound saya sembuh segera.
  2. Amat berkesan untuk ibu2 selepas bersalin di mana ianya memulihkan fungsi sistem peranakan - kalau ia berkesan untuk ibu selepas bersalin, mungkin berkesan juga pada saya walaupun kes saya ni tak berkaitan langsung dengan rahim. (ekedai2u.com, 2008)
 Picture from ekedai2u.com


Habis je MC, kembali ke pangkuan suami tercinta. Saya mula berBBT. Start from BBT ni jugak la saya mula aktif bersama RH. Banyak sangat info yang saya dapat. Alhamdulillah. Ramai rupanya insan yang sudi membantu. Berminat nak try berBBT? Nanti saya share. InsyaALLAH.

Other than that, saya mula makan EPO. Evening Primrose Oil. Sebab utama, nak stabilkan hormon. Sebab doktor cakap kemungkinan besar hormon saya akan shifted cuma doktor tak boleh nak predict how long it takes to back to normal again. Ok. What is EPO? How does it helps? Boleh baca kat sini.

Saya sempat makan EPO untuk 1 cycle sahaja. Huhuhu. 14 bijik je baru habes. Yang lain, masih tak luak. Gediks tak?? Beli sampai 2 botol. Dah la 1 botol tu contains 100 capsules. Hahaha. Tamak haloba. Inilah padahnya.

Ok. For those yang nak tahu apa usaha saya untuk pregnant again ni, inilah bendanya. Tak banyak pun. Tapi mungkin boleh membantu.

Sekian.

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015