Friday, July 22, 2011

Protected : Memorable Birthday Gift

Assalamualaikum. Syukur Alhamdulillah, Allah makbulkan permintaan kami suami isteri. Niat saya untuk berikan hadiah yang paling istimewa untuk suami tahun ini berhasil. Bagaimana?

Ok. Let's the story begins...
Loss of my 1st pregnancy sangat menyedihkan. Tapi kesakitan yang saya rasa mengatasi segalanya. Saya redha dengan segala ujian yang ALLAH berikan. Saya yakin, DIA takkan memberi saya ujian ini jika DIA tahu saya tak mampu nak hadapi.

Minggu pertama di kampung, saya sangat sedih. Teringatkan kehilangan tu, airmata saya laju mengalir. Saya cuba kuatkan hati. Saya terus berfikir positif. Saya melibatkan diri dalam forum di internet yang membincangkan isu-isu kehamilan dan masalah-masalah lain. Saya baca pengalaman ibu-ibu yang mengalami ujian yang sama seperti saya untuk 1st pregnancy mereka. Lama-lama, hati saya terubat. Saya semakin yakin bahawa ALLAH ada hadiah yang lebih istimewa dari ini untuk kami suami isteri.

Minggu kedua, boleh dikatakan emosi saya dah fully recovered.
Alhamdulillah.

Tamat cuti rehat yang hospital berikan, saya mula bekerja. Rakan-rakan banyak memberi sokongan. Dan saya rasa saya tak pernah kehilangan apa-apa pun.
Hati saya tenang. Cuma kadang-kadang bergelora juga bila melihatkan status rakan-rakan yang sudah disahkan hamil di Facebook. Tapi dalam hati tetap yakin dan redha dengan apa yang saya dah alami.
Ya. Redha. Itu sangat penting.
Redha itu membuatkan hati saya terus tenang, sentiasa positif.

Follow-up check-up di PPUM pada 10 June membuatkan hati saya berbunga. Kata-kata yang doktor sampaikan cukup membuatkan hati saya mekar. Luka saya dah semakin sembuh. Tak ada apa yang perlu saya risaukan lagi. Suami ada bertanya mengenai peluang saya untuk hamil lagi. Alhamdulillah, saya boleh merancang untuk hamil bila-bila masa sahaja yang saya mahu. Asalkan saya dan suami sudah bersedia.

15 June saya period seperti biasa. Hari pertama sama seperti period saya sebelum my 1st pregnancy. Ada juga kerisauan di hati mengenangkan nasib period saya. Adakah ia normal? 7 hari kah? 2 minggu kah? Tapi akhirnya perasaan kembali normal bila period saya normal. Macam biasa, 7 hari. Yes, my hormone get back to normal just like what I wish. Alhamdulillah.

Saya mula monitor BBT (Basal Body Temperature). Sebelum ini tak pernah saya ambil port dengan benda-benda macam ni. Demi mendapatkan zuriat untuk suami, saya pelajari semua tu. Alhamdulillah, semua normal. And BBT predict saya ovulated juga akhirnya.

Dalam menantikan period seterusnya, dalam hati tak henti-henti berdoa agar Allah anugerahkan lagi sinar untuk kami suami isteri. Seminggu sebelum tarikh expected period, simpton-simpton nak period dah ada. Cramp, jerawat. Masa tu, dalam hati dah redha. Saya inform suami supaya jangan berharap sangat sebab saya dah rasa tanda-tanda nak period.

Walaupun dah rasa simpton-simpton, hati masih juga mahu mengharap. Ada sinar harapan di hati kecil saya. Ketika teringatkan harapan tersebut, hati berdebar-debar lalu terus berdoa agar harapan saya menjadi kenyataan.

Tiba hari yang dinantikan, period tak kunjung tiba. Hati mula gelisah. Perasaan apakah ini. Hamilkah aku? Hormon tak stabilkah? Apa silapnya ni? Macam-macam soalan bermain di benak.

Hari kedua sepatutnya saya period tiba. Saya gagahkan hati untuk buat UPT.
Dan



. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .




. . . . . . . .





Alhamdulillah, Allah makbulkan doa kami. Kali ni, 2nd line muncul dalam hanya beberapa minit. Berbeza dengan kes sebelum ini. Syukur. Semoga kali ini tidak berulang abnormality yang lepas. Amin.

Now I realized, wherever kita redha dengan ujianNYA InsyaALLAH DIA takkan tunggu lama untuk memberi ganjaranNYA. Bila dilanda ujian, redha lah. Mengadulah padaNYA. DIA pencipta kita. DIA Maha Tahu segalanya.

Ya ALLAH, semoga kandunganku kali ini normal. Peliharalah zuriat ini dari bahaya. Semoga zuriat ini sentiasa sihat sepanjang berada di alam rahim, dan seterusnya menjadi insan berguna di muka bumi ini. Amin.

Baby, our journey just begins. Ummi hope you are in the right place. We love you. ^_^

1 comment:

Unknown said...

kandungan pertama saya keguguran...sedang menunggu untuk kandungan kedua...moga dipermudahkan macam awak juga.. :)

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015