Friday, September 9, 2011

Protected : Let's the journey begins! ^__^

This post used to be a password protected post.
And now it is not. :)

Alhamdulillah. Allah bagi saya kesempatan sekali lagi untuk hamil. Baby, our journey begins! Thank you baby for being in the right place. We love you... ^__^

So far, no morning sickness, no vomitting, no nothing. Syukur, Alhamdulillah.

Cuma lately rasa cramp kat ari-ari tu ada la once in a while. Cramp tu jugak la yang membuatkan hati saya gundah. Baby, sihat lah. Semoga kamu selamat melihat dunia, menjadi insan soleh/solehah. Amin.

Alhamdulillah, so far pregnancy kali ni tak ada masalah sangat. Cuma in terms of morning sickness, saya rasa saya jenis yang boleh tahan teruk jugak.

Entering my 7th week, saya dah mula tak ada selera. Bloating. Makanan yang sebelum ini menjadi kegemaran, buta-buta saya tolak. Langsung tak ada nafsu makan. Masa tu umat Islam baru mula berpuasa. Saya cuba untuk makan, malangnya semua habis dimuntahkan kembali. Sampai saya jadi give-up untuk makan. Sungguh. Malas untuk makan.

During 8th and 9th week, morning sickness, nausea, hilang selera makan, bloating , semua ada. 1 pakej lengkap. Makan. Muntah. Minum. Muntah. Itu dah jadi rutin. Sometimes, tak makan or minum pun muntah. Keluar segala isi perut. Pahit dan peritnya Allah saja yang tahu.

During appoinment dengan gynae in my 7th week, saya ada inform mengenai nausea. Guess what the gynae said? That's a very good sign. -_-"

Baiklah doctor. Saya terima.

Along the way to end my 1st trimester ni, kerap kali saya pujuk hati agar bersabar. It's a very good sign. Remember? My HCG level is increasing that's why morning sickness and nausea saya semakin teruk.

In my 10th week, so far, Alhamdulillah. I feel much better. Makan pun Alhamdulillah semakin berselera walaupun kadang-kadang ada juga terasa mualnya. Saya atasi dengan ubat tahan muntah yang gynea bagi. Alhamdulillah.

Cuma berat saya semakin merosot. I was 56 - 57kg before. The day I admitted in ward last May, I was 59.5kg. During my 7th week, masa saya buat buku pink untuk ibu mengandung tu on 4th August, I was 55kg. Currently, I only have 51.6kg. -_-"
Hopefully the baby inside wouldn't effect much la.

Currently, I'm entering my 2nd trimester. 1/3 done, baby.
Alhamdulillah, praise be to Allah. Aidilfitri saya sungguh bahagia sebab saya dah boleh makan apa sahaja yang saya nak. Lontong air tangan bonda tercinta menjadi idaman. Cuma saya tak boleh nak makan banyak sekali gus. Perut cepat sendat. Makan sikit saja dah penuh even saya belum rasa puas lagi nak makan. Apapun, syukur saya dah boleh makan.

No worries. I'll try to gain more and more weight soon. InsyaALLAH. :)

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015