Friday, July 29, 2011

Current Condition

Assalamualaikum.

Nothing much exciting happened today. (Or, it is just me the one who doesn't feel it). Penat adalah. Audit sampai ke petang. Bosan. Ternyata, saya memang bukan seorang yang berjodoh dengan bidang audit-audit ni. Huh. -_-"

Current condition: Selera makan saya hilang.

Macam silap mata je. Naluri untuk makan kat luar masa lunch langsung TIADA. Nafsu makan yang membuak-buak beberapa hari lepas hilang sekelip mata saja. Malah portion food intake saya juga merosot.

Bila teringatkan makanan pun boleh buat saya muak. Ya Allah, selera makan saya bukan begini. Ujian Allah ni.

Kesihatan saya Alhamdulillah, tak merosot langsung. Cuma kadang-kadang datang balik sakit kaki macam hari tu. And lagi 1, berat saya dah turun. Macam tak percaya.

Beberapa minggu lepas saya timbang, 54.5 kg.
Minggu lepas, susut menjadi 53.9 kg.
Awal minggu ni, susut lagi menjadi 53.3 kg.
And pagi tadi saya timbang, lagi la susut kepada 52.9 kg.

Nak kata saya kurang makan, tak jugak. Even portion harian saya berkurang, tapi saya kuat makan jajan. Roti hari-hari saya makan. Bukan plain bread. Saya makan roti yang ada krim.

Setiap hari minum minuman bersusu. Pagi, milo. Tengahari, teh. Malam, nescafe. Semua pun bersusu dan yang tengahari biasanya berais. Huhuhu.

Mungkin masalah di office membuatkan berat saya susut. Bukan masalah yang berat pun sebenarnya. Naluri saya sekarang lebih kuat untuk further study.

Emm. Minggu depan jumpa Ramadhan. Alhamdulillah. InsyaALLAH kalau masih dipanjangkan umur, dapat saya bertemu Ramadhan kali ni secara berdua. Hihi. Bersama suami lah. Tak dapat bayangkan.

Kalau dulu, sahur tak payah fikir sangat. Untuk mulut sendiri, telur dengan kicap pun jalan.
Dan berdua ni, takkan nak bagi suami makan telur dengan kicap. Ye tak?

Hmmmm.. Kena fikir ni nak masak apa untuk berbuka dan bersahur untuk suami.

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015