Thursday, January 6, 2011

Lama tak update

Assalamualaikum.
Fuh. Lama betul tak update. Nak dekat seminggu dah masuk tahun baru. Maaf, banyak hal sangat since new year ni.

And tahu tak... 

Yesterday I cried at office. 

Huuuuu. Teruk betul. -_-"

But I really can't stand with that anymore. Kerja saya tak ada masalah. Everything adalah ok berkaitan kerja saya. Cuma macam agak tak boleh blah sikit bila kerja orang lain, tolak bagi orang lain buat. What to expect bila orang yang memang tak tahu apa-apa nak buat kerja kau? Without any explaination and paperwork. Jalan ke? Lepas tu nak push-push. Heh, buat sendiri la.

Semalam was actually my worst day so far kat office. Kiri push, kanan push. Rasa macam nak jerit je dekat boss sendiri. Macam bagus je kan aku ni? Huhuhu. Boss kerja dia adalah menyain saja. Senang hati betul. Semua nak suruh subordinate buat. Lepas tu kalau salah, blame subordinate. Lepas tu, saya rasa macam nak bagi penyepak, penendang, penumbuk segala je.

Nasib baik ada colleague yang memang memahami. Menghiburkan hati dikala rasa macam 'today is my last day working here'. Huhu. Sebab tu saya sayang nak tinggalkan tempat tu. Colleague baik sangat.

And.. 

Ada jugak berita gembira. Hari ni, gaji masuk. Hihihi.

Tapi, sekelip mata macam dah habis. Adoyaiiii.

Lega kejap bila tengok gaji masuk. Rasa berbaloi OT sampai 20 jam. Walaupon rasa macam dah over workload. 

Bila mengadu dekat emak, beliau akan cakap bahawa begitulah adat orang berkerjaya. 

Itu lumrah. 

Jadi, suka atau tidak saya harus la telan.

Boleh dikatakan No.3,4,5, dan 6 adalah judgement saya terhadap workplace saya. Tapi bukan la strictly NO. Cuma some sort of LESS. Contohnya, cuti Malaysia menang Piala Suzuki, kami tak cuti. Top Management janji akan ganti lain hari. Tapi belum tau bila. Public holiday hanya declare the minimum which is 10 days. Pay? Fuh, lagi lah. Tak payah cerita. Buat sakit hati, jantung, paru-paru, pundi kencing, buah pinggang sume.

Bukan nak menjatuhkan workplace sendiri, tapi ni kenyataan. 

Mampos aku kalau MD tau. Haish. -_-"

Haishhh. Bila nak ada suami ni. Nanti boleh balik rumah nangis ngadu ngan suami. Huhu. Gatal OK sekarang.

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015