Friday, December 31, 2010

Susu suam sebelum tidur

Assalamualaikum.
Huhu. Ni scheduled entry. Excited sangat nak share pasal susu yang baru saya minum ni.

Before ni, saya memang tak suka minum susu especially susu tepung. Anti sangat. Don't know why. Tapi saya rasa macam tak boleh nak telan.

Tapi, saya tak pasti since when I love to drink milk especially before masuk tidur. Since I was in UIA, saya selalu minum Nesvita OmegaPlus. Ni adalah gara-gara nak jaga berat badan lah konon. Kan Nesvita OmegaPlus boleh reduce cholesterol. Huhuhu. Memang saya tak nafikan Nesvita OmegaPlus adalah sedap. Tekak saya boleh terima. Disebabkan kualiti dia adalah bagus, harga dia jugak adalah boleh tahan. Huhuhu. Selalu saya beli yang RM23.++ tu. Ok lah. Bukan minum every night pon. Time ada meeting club and balik lambat, dah malas nak bancuh susu. Terus tidur. Tapi kan. Seriously, drinking warm milk before you go to bed adalah bagus. Tidur anda adalah tidak terganggu. Saya suka.
 Baru-baru ni masa balik kampung, saya ikut keluarga pergi Mydin. Sambil shopping barang lain, saya intai jugak bekalan saya. Mula-mula plan nak beli Nesvita OmegaPlus sebab bekalan kat rumah Rawang ni dah nak abes. So, pergi pilih-pilih. Then suddenly mata terlekat pulak dekat 1 ni. Emmm. Saya rasa baru. Sebab macam tak pernah nampak before ni. 

Saya pegang, saya belek-belek. First sekali, saya tengok jumlah kalori dia. ^__^ Kan nak diet kononnya. Hihihi. Then compare dengan Nesvita OmegaPlus. Hmmm. Tak banyak beza. Macam takda beza pon sebenarnya. Lepas tu, saya tengok harga. Hmm. Cheaper. Dalam hati, nak try ke tak eh. Lepas fikir-fikir, saya decide nak try.

Dah balik Rawang, first time bancuh saya campur dengan oat and sedikit Milo untuk sarapan before going to office. So, memang tak rasa la original taste dia. Then, saya try bancuh susu tu itself. Buat suam-suam macam biasa. Dan, bila saya rasa je... Terus rasa macam nak teguk bagi habis terus. Sedap. Yummy sangat. Susu dia rasa light sangat. Rasa macam vanilla pon ada. Sungguh. Saya puas hati. Compared to Nesvita OmegaPlus, saya rasa yang ni lagi sedap. Pendapat orang lain, saya tak tau la kan. ^___^

Nak tau susu apa??


Nesvita CalciPlus. Hehehe. Nesvita jugak. :)



Huhu. Yang part non-fat tu paling saya suka. Diet la katakan. :)
So, kepada anda semua.. Saya sarankan Nesvita CalciPlus. Sedap. ^___^

*** Takda niat nak buat promotion ke apa. Sekadar berkongsi. Cubalah.***

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015