Sunday, April 18, 2010

Nilai hari Jumaat


Ummm... Jangan salah faham. Bukan nak cerita pasal betapa bernilainya hari Jumaat (itu macam semua orang pon dah tahu since tadika lagi kot), bukan pasal ni hari Jumaat lepas. Bukan. But then nak cerita pasal keje kat Nilai last Friday. Kan dah cakap hari tu yang nak kene pegi CFS Nilai. Buat filing kat sana sikit. Penat. Tapi fun. :)

Nasib baik gi Nilai free. Kalau kena drive, tobat aku tak gi. Ye la. How come. Aku tade transport. Hehehe. Apa ada kat Nilai? Hep. Bukan kain la. Bukan pergi shopping. Pergi menunaikan tanggungjawab. Nilai panas. Panas yang rasa macam duk dalam spa. Buat keje memang la dalam aircond. Memang sejuk tak leh blah.

Nak dijadikan cerita. Murah betul rezeki pada hari tersebut. Keje pon cepat je siap. Before break solat Jumaat, kami dah setel. Akak ofis pulak jamu kami ngan jambu batu and kopok lekor. Heaven ok. Da setel makan yang tu baru kami kua. Masa kua tu, ya ampun. Panas gila. Migrain sekejap. Ronda-ronda sekeliling. Rasa macam nak sangat gi 1 cafe ni. Tak tau la kenapa. Kaki ni macam nak sangat gi sana. Then end up dengan gi jugak. Masuk je cafe tu, nampak seseorang. Guess who??? Haaaaa.... Makcik cafe UKC yang masa aku duk matric PJ 5 tahun yang lalu. Makcik tu kenal lagi aku.. Seronok. Aku close ngan anak bongsu dia. Cari jugak abang tu. Tapi makcik cakap abang tu belum datang lagi. Makcik suruh makan. Ehem. Makan free ye. Masa tu perut dah almost full sebab kan dah makan jambu and kopok. Adey. Mula-mula aku tolak. Then tanya adik-adik berdua tu. Pastu, amek je la makanan. Jaga hati makcik. Terima kasih makcik. ^_^

Bertolak balik ke PJ area 3pm. Sampai tertido-tido dah dalam bas. Tapi yang tak best, kepala berdenyut tanak hilang. Hilang mood aku petang tu. Hmmmm.

....Tiba-tiba tade idea dah. Bye. Esok keje. Yeay!!!

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015