Tuesday, March 2, 2010

from melaka..with love

ok..hari ini mood sudah baik...sudah boleh berkongsi kisah menjelajah melaka yang diadakan baru-baru ini bersama materials engineers-to-be class of 2010...huhu....finally..we managed to do it...alhamdulillah..punya lah banyak kali plan...kali ni baru menjadi....hmmm..susah nak kumpulkan orang-orang besar ni...kalau budak-budak...senang..cakap je..tentu diorang dengar and ikot..hehe...

first of all..mereka ke Zoo Melaka...huh..kenapa mereka?? yeahh..mesti la sebab aku and kawan-kawan 1 kereta ngan aku gerak lambat..sebab aku ade lab session dengan junior pagi itu..soooo...tak masuk zoo pon tak pe laaa....yang penting kami sampai melaka..hehe...
then...sampai saja petang itu...kami rehat sekejap...sekejap saja ok..sebab we have to main-main games kanak-kanak riang...but knowing me..memang aku tak minatlah benda sebegitu..makanya..dengan sukarela offer diri untuk jadi committee...i loikkeeee...heeeee...:)

penat hokehh...walaupon aku tak main...still rasa macam exhausted gile...sebab ke hulu hilir ngan camera...tapi bukan aku amek gambar sangat pon....the most fun one is the activity which me and encik meor masukkan air dalam belon..untuk dorang main bom-ape-tah-nama-dia tu...seronok ok bila orang 'matang' lebih sikit dari aku tu main benda budak-budak....ada ke patut dia bagi idea nak letak tepung dulu dalam belon then baru isi air...adoyaiiii..inilah akibatnya bila budak umo 27 tahun nak jadi 17 tahun..hohohoho...ampun meor..:) dah la macam comel saja terkedek-kedek nak tiru cara aku simpul belon tu...dia cakap dia tak jadi buat macam aku sebab jari dia besar...owwwhh...reason itu unacceptable ye encik meor....huhu...

lepas penat memerah tenaga petang itu...kami ada makan-makan time...hehe...tapi kurang seronok sebab aku diserang migrain...Oh my....memang painful...nasib baik dah stanby ubat...malam itu rasa macam tidak berada ditempat kejadian...lepas saja mandi..badan dah rasa semacam...kepala dah panas...ohhh...tak suka...orang datang nak hepi-hepi..bukan nak demam-demam....tapi tak apalah...redha..semua dari ALLAH...

masa BBQ time tu..aku duduk saja diceruk beranda..makan pon tak berapa nak selera....hmmm..sungguh failed la that night....for the exchange gift pulak...i got a gift from adib...adoyaiii..sengal punya budak..dia bagi aku box yang lawa..but then isi dia agak failed..ada spider ok dalam itu..and aku dah la sangat anti-spider..spiderman aku suke..hehe...nasib baik aku nampak ape dalam rumah kecik pemberian adib..kalo idak...mau nya bertambah teruk migrain aku...aishhh...anyway...thanks adib...nice present...tapi ampun laa..aku da buang spider tu...aku amek rumah yang comel itu saja..hehe....



and..my gift jadi hak milik encik zul..huhu...macam kuat saja instinct aku..mula-mula rasa macam nak beli keychain MUFC...tapi tu la...bukan rezeki kau kot zul..huhuh..the most happening part malam itu ialah bila nama most eligible bachelor and bacheloratte class of 2010 di announced..hahah...the award goes to meor for most eligible bachelor...and kamila for most eligible bachelorette...hehe..congratz to both of u...:) that night aku macam tido lambat dari jam biologi aku..huh....harap esoknya tak sakit dah..nak pusing-pusing melaka okehh...cant wait...:)

esoknya..bangun dengan penuh kesedaran..eh bukan...penuh kesegaran...maklumlah..nak jalan-jalan...ehhe....dan tolong-tolong rakan-rakan lelaki menggoreng ayam...mereka ni bagus tau..rajin basuh pinggan..rajin kemas-kemas...rajin masak...pendek kata..sesuai la nak dibuat suami..ade yang interested?? contact me personally eh..hahaha...acah saja...:) guysss...i'm promoting u all ni..hehe



lepas selesai..kami check out chalet..then bergerak ke bandar melaka..this is the time that i'm waiting for..hehe...eh..eh..but..before tu...kami jalan-jalan dekat beach dulu..amek gambar dengan pelbagai aksi..hoho..the picture i like most is yang shot kami lompat sama-sama..owhhh...soooo....kanak-kanak...:)




petang itu bertolak balik ke UIA dekat asar jugak kot...perjalanan balik sungguh gerun..sebab hujan lebat masa on the way tu...takutttt...but then..we have a-very-skilled-driver...she is superb..badan kecik..tapi steady saja bawak naza ria...:)


itu saja kot....oh lupa..trip ni was on 19 and 20 February...dah lama..tapi tu la..baru berkesempatan nak update blog...banyak benda nak kena buat lately....nanti i'll upload more photos taken when we're there....tapi tak janji lah bila...hehe...ikot kerajinan dan kebizian je....

that's all for now..till we meet again...chowww....:) salam


"Each friend represents a world in us, a world possibly not born until they arrive, and it is only by this meeting that a new world is born."
- Anais Nin

3 comments:

Unknown said...

best2...
nk gi lagi rasanye..cam tak puas je trip aritu ;)

Materials Rockzzz~~~

yonna said...

muka awak macam blogger nama Jard la hehe. kenal tak?

seronok eh vacay dengan kawan2 kan? :D

N.M. Noor said...

kak yani ~ hehe..yeahhh..betull...

yonna ~ ek? sape ek? awak bagi link dia bleh..? tak kenal..and nak kenal..:)

a'ah..sonok sgt..ble nk buat vacay ngan bloggers plak ni..:) g tgk chika jr. jom...huhu...tapi jauh sangat... -_-"

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015