Tuesday, February 23, 2010

oh..semalam pre-reg rupanya


oh..oh..oh..sekarang adalah musim pre-reg ye rakan-rakan....saya tak sedar...langsung tak perasan...boleh pulak la tak tahu menahu pasal benda itu..padahal 4 tahun yang lalu memang menggelupur bila tiba waktu itu...sanggup pegi cari Cyber Cafe dekat luar campus semata-mata nak dapatkan subjek yang dikehendaki...ohh..sungguh horror..dan sungguh manis memori itu sebenarnya..semalam masa saya tengah online sambil menaip entry pasal Langkawi hari last itu...baru tahu yang mereka semua dah mula pre-reg session semalam..

haha...terasa sangat diri sudah mengenjak tua matang...keperitan nak mendapatkan subjek tu sangat dirasai ketika saya first year dulu...imagine ok..budak-budak first year kalau ikotkan jadual pre-reg..memang adalah orang last yang kena pre-reg...bayangkan lah..tinggal sisa-sisa je dekat kami...bila dah mengenjak tua matang neh...semakin mudah...plus bila memilih Materials Engineering sebagai jalan hidup di Kuliyyah of Engineering ini..hohoho..dah tak payah nak berebut sakan masa nak pre-reg...biasa pre-reg dimulakan jam 5 petang..dan akan berakhir 24 hours selepas itu..



dulu saya agak menggelupur la sebab ada lagi subjek pre-requisite university yang tak hambek lagi..but then..bila semua dah completed..tak payah dah bersusah payah...betul la kata orang..bersusah-susah dahulu..bersenang-senang kemudian...heeeee... ^_^ masa 2nd year and 3rd year...lepas 20 hours after system on baru lah duk buat pre-reg..itupun masih boleh dibuat secara slow and steady..... kesimpulan dia...ambik lah Materials Engineering..hidup pasti senang..insyaALLAH..belajar tidak lah susah sangat...eh..tak...tetap susah..belajar apa yang tidak susah..betul tak? dah nama pun belajar..pasti ada kesusahan dan kesulitan yang akan dihadapi..contohnya macam assignment plus project yang banyak dan juga lab report yang juga banyak..hoho..eh..dah macam lari tajuk..tadi kita cerita pasal pre-reg kan? pasal materials engineering nanti kita bukak topik lain..okeh???

itu saja...perihal pre-reg...ada kerja nak buat..so memang kena stop jugak... till we meet again..insyaALLAH..


No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015