Thursday, September 3, 2015

IIUM Educare Sports Day 2015

Hai.

Heee.. Hari ni tetiba rajin pulak.. Kannn?

Bukan apa.. Rasa macam lama sangat tak update pasal princesses kat sini. Dah beso dah belaka.. Haih. Emaknya busy ke lain.

Kisahnya, last Saturday, ada sports event kat childcare anak-anak.



Both of them ambil bahagian kali ni.

Iman pun. Yessss.. I repeat, Iman pun.

Iman tu aku rasa baby-baby sangat lagi. Jalan pun huyung hayang. Boleh pulak qualified masuk sukan. Hahaha. Maaf Iman, ibu gelakkan awak. Tapi, jangan disangka si baby itu tidak berdaya ya. Aku sendiri dah downgrade dia. Laju oi cik Iman tu lari. Terkekek aku gelak. 

Iman main Carrying Ball.
Game dia simple je. Since Iman ni antara yang termuda, so dapat game Carrying Ball I je la. Ada III jenis rasanya game ni. Differentiate by level of abilities. Macam iman, main I, jarak dia sama. Cuma ball Iman bit smaller than others. Sesuai dengan tangan dia la kan. Iman kena bawak ball masukkan dalam basket kat garisan penamat.
Simple.
Yes. Nampak simple. Tapi, for them, nampak jugak la ada yang struggling nak bawak ball tu ke garisan penamat. Tapi comel belaka.

Iman ada kisah before nak start tu. Game Iman started around 10 a.m. plus macam tu. And, dia dah mula hokhekhokhek. Tu waktu morning nap dia. Nervous dah aku takut dia meragam.

Bila nama dipanggil, aku bawak iman ke garisan mula. Oi.. dia punya tak mau main, sampai berguling ok. Baring siap. Hahahaha. Lucky ada Teacher Hasni masa tu. Then teacher pujuk dia, aku lari gi tunggu dia kat garisan penamat. Nampak macam susah jugak la nak mula. Tapi lama-lama, bila dia nampak aku kat garisan penamat, dia  mungkin rasa motivated kot. Hahaha. Terus grab the ball. Then bila orang suruh lari, amboi.. kemain laju dia lari. 
Sampai terlepas ball dari tangan. 
Nasib baik teacher tolong kutip bagi dia balik. 
Terus dia pecut, dapat no.2. 
Hebat anak ibu!


Sebelum game Iman start, kakak ada buat performance.
Amboi, bukan main lagi dia joget-joget.
Suka betul.
Aku perasan, masa mula-mula dia duk berlatih untuk performance tu, dia duk pasang lagi Gummy Bear dekat youtube.
Dan.. yang paling aku heran, macamana dia boleh jumpa video tu.
Kalau upin-ipin dan cerita-cerita rutin dia, aku tak heran sangat sebab of course la ada keluar most viewed kannn?
Ini, tak pernah aku bukak.
Pandai pulak dia cari sendiri.
Tapi aku tak rasa la dia type untuk search tu.
Mungkin dia scroll up and down, then terjumpa.
Haihhh. Anak zaman sekarang...



 Ni gambar-gambar masa tunggu nak buat performance.
Masing-masing dapat cekak.
Tahan pulak cekak tu kat kepala dia.
Kalau aku pakaikan, sejam pun susah oi.

Settle game Iman, prize giving ceremony untuk 2 y/o, baru start game kakak.
Kakak main Matching the Same Colour II.
Where she has tu run to the basket, and put the bean bag into the basket according to the respective colour.
Alaaa.. 2 colours je pun. Tapi kalau jenis kids yang penyegan macam Alya ni.. Hmmmmm...
Pepaham la kan..
Tak ada Ibu, semua ok. 
Semua perfect.
Nampak Ibu, haru biru semua.
Tersipu-sipu.
Hadoiyaii kakak.

Macam masa performance tu la.
Aku lari cari posisi yang sesuai nak amek video.
So, dia tak perasan la aku kat mana.
Memang sakan la kan dia berjoget.
Towards the end, dah nampak aku...
Hmmmm..
Angkat tangan pun ala-ala je.
Hahaha.
Memang betul la facts kata children will be 800% worst when their parents are around.
>.<

Main game tu pun sipu-sipu jugak.
Nasib dapat no.2.

Kalau tak, mau berebut medal dengan adik.



notakaki: Sekejap je rasa budak-budak ni dah besar. Kakak dah boleh bawak menyembang. Iman pulak dah berlari. Haih. Aku dah tua.

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015