Thursday, March 5, 2015

Bila Kakak Berbicara . . .

Kakak : Ibu, Kakak nak tablet yang sama macam Ehsan.
(Sambil tunjuk video Upin Ipin)
Ibu : Ye, nanti kakak besar, kita beli. Ok?
Kakak : Hmmm. (Sambil angguk-angguk paham)

Kakak : Ibu, Kakak nak school sini. Sama macam Upin Ipin. Kakak nak teacher ni.
(Sambil tunjuk video tu lagi. Masa tu scene depan tadika Upin Ipin)
Ibu : . . . .  (diam).
Kakak : Ibu.. Ibu.. Kakak nak school ni, teacher ni. Sama dengan Upin Ipin.
Ibu : Ye kakak. Nanti dah besar kita cari school tu ye.
Kakak : Hmmm. (angguk dan sambung tengok video).




Hoi lah.
Pengaruh Upin Ipin kuat sangat dah ni sampai teacher pun dia nak sama dengan Upin Ipin.
Mana la ibu nak cari teacher macam Upin Ipin tu nak oiiii..


3 comments:

Mimie_Zatun said...

sama la dengan anak mimie..
cepat sangat pengaruh dengan kartun..
tu belum lagi tengok iklan.. hehe

Ainul Mustafa said...

sama la dgn anak saya. nak yg mcm uipi ipin tu.. jenuh nak cari

cik puan aini said...

@Mimie Zatun & Ainul Mustafa - Dorang tengah fasa nak belajar kan.. Tapi kita la yang kena jaga tutur kata. Takot dorang terikut benda tak elok..

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015