Friday, March 29, 2013

MiPump The First Year Double Breastpump

Assalamualaikum..

Maaf la.. Sangat busy lately. Apa yang di busy kan entah. Tapi terasa sangat la ke laut. Diri sendiri pun rasa dah sememeh sangat dah. :P

Ok. Tajuk macam nak jual breastpump.
Tapi sebenarnya tidak. Saya received banyak emails nak mintak tolong belikan.
Banyak sangat. Half of them saya sempat reply, Alhamdulillah.


Tapi nya.... yang haru.. bila saya forward kan terms and conditions yang my friend buat tu, terus depa tak respon balik dah. Saya pun tak tahu kenapa. Nasib baiklah kawan tu tak proceed oder dengan supplier lagi. Kalau tidak, kesian dia.
Tak kurang jugak dengan back-out buyers. Subhanallah. Kesian kawan tu. Dah la mintak balik deposit. Sedangkan T&C dah cakap deposits are not refundable. Tak baiklah korang buat macam tu. Orang beniaga, cari rezeki. Dia pun tak ambik untung banyak pun. Yang saya tahu, not more than RM10 pun untuk dia. Dah la modal dia beli packaging papers bagai kan, kos dia gi pejabat pos lagi.. Haaaa.. Kesian la dia..

Dan dengan itu, saya kesian sangat kat dia, dan nekad untuk tak nak respon jugak dah.
Sorry tau korang. Bukan tak nak tolong. Tapi takut perkara lama berulang. Kesian la kawan tu.

TAPI.. saya ada suggestion untuk korang-korang yang dah comment and tinggalkan emails tu.

Cenggini u ols..
Try to cari pam tu kat amazon.com atau pun ebay.

My friend ada jumpa tak sampai RM300 pun. Memang new. Straight dari kilang.
Cumanya, macam saya punya ni la.. Warranty dari US. Apa-apa jadi, memang kena ganti motor baru la.

Motor saya, Alhamdulillah dah pakai setahun lebih, bebaru ni ada susu back flow, tetiba 1 suction je ada. So.. tamat lah riwayat dia. Tapi saya tak buang sebab 1 suction lagi masih functioning well.

Saya order motor baru. RM85 je baru u ols.
Kalau nak dibandingkan dengan harga kos u ols nak pos ke US nun. Dengan nak nunggu lama depa duk repair ke cek ke service ke apa kannnn?

so u ols.. jangan marah saya tak respon ngan komen u ols tau.
Saya bagi idea baekkk punya ni.
U ols cari sendiri kat amazon.com or ebay. Mana tahu kot dapat lagi murah.. kan? :)

And agaknya kawan tu pun da serik kot. Dia sendiri memang tak amek order from strangers dah. Unless sedara mara, kawan ofis asben dia.. or sape-sape yang dia kenal and dia rasa memang takkan back-out..

Harap membantu ye.
Sorry sangat-sangat.

Oh. Lupa.
Untuk my dear yati..
Yang latest komen tu.. hihi
Aini dah cuba pumping dalam kereta while driving.
Hmmm. Memang boleh. Tapi Aini tak konfiden la. Sebab if pusing stereng, tersangkut sheild, nanti botol terpeleot dan susu tumpah. Huuuu. Sayang kan? Sheild dia kan jenis strechable gitu. So bahaya sikit kot.. :)

2 comments:

Anonymous said...

Salam. Sis beli mtor mipump yg bru kt mana ya??

N.M. Noor said...

beli kat growinkidz.com dear..

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015