Monday, December 17, 2012

RVC made by me

Assalamualaikum..
fuhhh..hampir seminggu di kampung. Sungguh mendamaikan dan sempat membaking sebijik dua kek.. Kenapa saya di kampung? Mencari ketenangan la kononnya. Padahal mengambil kesempatan menjenguk ayahbonda di kampung sepanjang peninggalan incik cinta hati. Beliau outstation la pulok. Dan macam biasa la saya tak mengekor.. Huhu.. Dah mintak ijin awal-awal lagi sepanjang peninggalan dia saya nak bawak anak balik kampung. Sesambil nak setelkan urusan saya jugak sebenarnya. Alhamdulillah, diberi keijinan. Beginilah nasib bila dah berkeluarga. Tambah pulak sorang di timur sorang di barat. Bak kata pepatah ikan di laut asam di darat, dalam kuali bertemu jugeks. Ye dak? Cuma dalam hal ni, masing-masing nak kena faham la in order nak jaga hati dan perasaan both sides kannn?
Ehh.. Macam melalut la pulekss..
Kembali kepada isu baking. Isu timur dan barat, later kita discuss boleh? Memang nak kupas jugak sebenarnya.. Cuma belom punya masa yang khusus. Kok sama bahasa dari seberang? Haaa.. Pengaruh cerita Putih di abu-abu apa tah kat channel 104 petang-petang tuh.

Ok. Baking.
Kali ni buat RVC dan moist tiramisu cake. Rupa? Haaaaa.. Memang nan hadooooo! Saya pun malu dengan gaya presentation nya. Tapi, percayalahhh. Rasanya,masyukkkkk. Sungguh. Tak tipu.
Dan... Rahsianya ialah....
Saya pakai tepung ready mix je sebenarnya.. Hihi. Idok la gigih sangat saya ni nak baking from A to Z. Haruslah pakai bypass. Tambah pulak dengan nak melayan cinonet yang gigih melasak sekarang ni. Huhuhu.

Dan... Itu saya buat masa ni. K bai. :-P

1 comment:

ashra said...

yummy...sedapnyeeee

lama tak buat....tapi teringin nak makan...hehe

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015