Saturday, May 5, 2012

Selamat Hari Pekerja, Pekerja

Walaupun dah expired, tak apa.
Ibu baru memang selalu sibuk dengan anak kecilnya hingga terabai hari-hari cuti umum yang ada.
Maafkan saya. Haaaa. Dah macam Zizan dalam Super Spontan pulak.

Selamat Hari Pekerja buat suami tercinta, rakan-rakan jurutera sekalian, juga semua pekerja di Malaysia. Gaji minimum pekerja swasta dah up. Agak-agak, menang besar ke 'puak biru' tahun ini? Huhu. No komen.Cuba sogok saya dengan baucer buku lagi berjumlah RM1k, mungkin boleh menang. Hahaha. Saya melawak saja. ^_^

Tahun ini, tak berpeluang menyambut hari pekerja sebab dah setengah tahun tak jadi pekerja. Tapi, bakal menyambut Hari Ibu buat julung-julung kalinya. Alhamdulillah. Rasa nak suruh anak dedicate lagu 'Number One For Me' untuk saya je. Haha. Demanding Mom. Tunggu Alya besar lah.

Cuti umum tersebut, kami hanya menghabiskan waktu di rumah. Tambahan suami ada bersama. Melayan si kecik ni lagi precious dari berjalan-jalan di luar. Tambahan cuaca di kampung agak panas akhir-akhir ini. Hujan cuma turun sedikit-sedikit dan amat jarang.

Alhamdulillah, pada usia Alya 48 hari, kami dah selamat mengadakan majlis Aqiqah untuk beliau. Lega bila semua dah setel. Ramai tetamu datang. ^_^

Saya juga dah buka akaun Tabung Haji untuk anak perempuan kami. InsyaAllah, ibu tabungkan dulu sikit-sikit untuk Alya ye. Besar nanti boleh pakai. Macam Tok Mi buat untuk Ibu. Down payment kereta Ibu tu pakai duit yang Tok Mi tabungkan tau.

Hari Sabtu, 28 April tu saya dah bawak Alya jalan jauh. We went to KB. Bukan semata-mata mengukur jalan. Tapi ke sebuah klinik yang dikatakan pro bab-bab surgeries ni. Saya nak pastikan tak ada abnormalities pada wound c-sect ni and nak make sure segalanya dah ok. Alhamdulillah, doc cakap semua ok. Rahim dah back to normal. Dia just bagi ubat untuk scar, kemaskan rahim and luka dalam. Dos pun untuk 1 week je since everything dah ok. Syukur. ^_^

Alya suka dibawa berjalan rupanya. Masuk kereta, rasuah susu, terus tidur. Tapi yang tak best, saya dah tak boleh tidur. Dulu, saya yang pantang masuk kereta. Hihihi. Tak apalah. At least husband ada teman memandu.

Cik Muda kita ni nampak nya makin clever. Banyak benda baru saya observed. Alhamdulillah. Nanti-nanti ada masa, saya share ok.

Oh. Rindu saat kehamilan dulu. T_T


No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015