Thursday, May 26, 2011

Berjauhan

Assalamualaikum.

Hari ni suami berangkat ke France. Tempat lebih specific, saya tak tahu. Lupa nak tanya. Kalau tanya pun, mesti saya lupa. Huhu.

Alhamdulillah, jam 6.36 petang waktu tempatan suami tiba di Doha.Eh silap. Qatar. Suami transit di sana sebelum ke France. 16 jam katanya.

Tadi sempat berborak di FB sekejap. Katanya di sana jam 3 petang. Flight ke France jam 1.50 pagi waktu Qatar. Kesian suami. Lama nak kena menunggu. Pasti boring. Tapi kalau isteri dibawa bersama, tentulah boring itu takkan ada dalam kamus hidup dia waktu itu. Hihi.

Kali ni, dah janji yang saya takkan contact dia through Apa-apa pun, communication must be through internet. Saya suka. And dia pun OK. Kalau tak, kesian nanti. Kesian saya dan suami sebab bill sah-sah akan jadi 3 angka untuk bulan tersebut. Dan suami yang kena melangsaikan semua. Huhuhu.

Dan, bermula dengan esok tiap-tiap hari laporan harian mengenai kesihatan saya harus dibuat. Untuk tatapan suami yang jauh di mata dekat di hati. Cewah. Habis takkan nak suruh saya SMS dia 15 kali sehari nak buat laporan kesihatan? Senang kita compile buat laporan harian. Senang kerja saya dan juga suami. Kalau tidak, baca sms sekerat-sekerat tentu buat hati dia gundah tak senang duduk. 

Contohnya macam saya SMS dia "Sayang, hari ni I dah rasa sihat sikit dah. Ubat dah makan. Pantang pun I tak skip. tapi tadi macam ada darah la . . . some text missing"
Hahaha. 

Kenapa missing, sebab saya taip text message panjang sangat sampai dah overload. Huhu. Kan senang buh dekat blog secara laporan yang lengkap.

Ok. Laporan bakal dimulakan esok. Dan saya kena tunggu jam 11 dulu baru boleh tidur. Ubat terakhir untuk hari ini adalah jam 11 malam. Sekian.

Selamat Malam semua.
Selamat Malam buah hati saya.


No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015