Wednesday, March 2, 2011

New Phase of Life

Bismillah
Assalamualaikum.
Sepatutnya entry ni saya buat semalam. Tapi ideanya baru datang hari ni dan masa terluang pon ada hari ni. So, hari ni la entry ni dibuat.


Rindu dekat blog sebenarnya. Sebabnya saya rasa since duk sibuk uruskan hal wedding last 2 weeks, memang tak sempat langsung nak jenguk blog. 

Rindu jugak dekat rumah. Spend time almost 1 week dekat rumah. During the wedding la sebenarnya. Membawa insan kecintaan masuk dalam family saya adalah perkara yang dah lama saya nantikan. Alhamdulillah, kehadiran husband saya (ehem..ehem..dah ada husband sekarang. Tumpang lalu ye. Hehehe.) dalam family kami adalah amat dialu-alukan. For the 1st time saya tengok ayah saya begitu gembira. Borak dengan husband saya macam-macam isu. Syukur sangat. Sebab dia jarang bersembang dengan anak-anak kat rumah. Especially dengan adik lelaki saya. Alhamdulillah, sekarang dia dah ada teman.

Rindu dekat internet, especially facebook dan blogspot lah. Hahaha. Sejak berhusband ni, aktiviti saya di alam maya adalah terhad. Kena jaga husband. Huhuhu. Alasan. 

Rindu dekat suami terchenta. Husband saya dah selamat sampai di India last night. Sedih betul saya kat Malaysia ni. Dah la pengantin baru. Kena redha, dia pergi demi tugas. T___T
Sayang, ketahuilah olehmu bahawa I rindu you secara super banyak. Cepat balik, please.

Alhamdulillah, majlis resepsi on both side dah selesai. Cuma penat kenduri tu masih bersisa lah. Biasa lah kan. Bukan pernah jadi pengantin baru. ^__^

Thanks alot to my families and in-laws. Really appreciate it. Thanks to cousin of my husband sebab decorate our room dengan fresh flowers yang cantek and segar. Thank you so much. Thanks jugak to my friends yang datang wedding kami. Especially to those yang sanggup datang from KL to Besut. I really appreciate that. :)

Cerita pasal wedding adalah banyak. Tak muat kot untuk saya compress masuk dalam 1 entry. Nanti saya buat chapter by chapter boleh? Kalau ada yang nak baca la. Kalau tak ada pun, insyaALLAH saya nak buat jugak. Sebagai kenangan perkahwinan kami. ^___^ 

So, sekarang kita jangan cerita lagi pasal wedding hari tu. OK? Cerita topik lain. Boleh?

Ermmmm... Suami? Suami saya ye? Owh. Alhamdulillah, sangat-sangat bersyukur kerana Allah jodohkan saya dengan beliau. Beliau adalah sangat membahagiakan saya. Dari saat saya sah menjadi isteri beliau, sehinggalah ke saat ini, beliau adalah sangat baik and banyak benda baru saya dapat belajar pasal beliau. Honestly, currently I am falling in love with my own husband. Oh. I like this feeling. Alhamdulillah.

Alhamdulillah, kami selamat diijab qabulkan dengan sekali lafaz. 
Sayang, you are great. Love you!

Lepas je sah segalanya, everything was changed. Kasih sayang dan cinta saya pada beliau meningkat secara mendadak tanpa saya sedar. Segala gerak geri dia saya rasa nak curi-curi tengok. Rasa macam tak ada dah lelaki lain yang lebih sempurna dari beliau. Hari-hari saya jatuh cinta. Fuh. Parah. Tapi sangatlah released. Huhuhuhu. ^___^

Dan dengan ini, saya rasa saya dah boleh cakap "Yes,getting married adalah menyeronokkan. And anda kena aware dengan tanggungjawab as a wife or husband". So, kawan-kawan yang belum lagi tu... Bila lagi? Jangan lambat-lambat OK? Rugi. Hahahaha.


Ok. Esok saya dah mula masuk office dan rasa macam malas. Just discovered that being a housewife is not bad. Saya suka la jadi housewife. Kena dengan naluri. Tapi kena tanya husband dulu lah. Saya nak bantu dia lagi dalam segala hal.

Itu sahaja kot setakat ni. Saya rindu suami saya.
Sayang, cepat balik please. T___T 

Dah boleh bersurai.


4 comments:

Cik Nurul Pinky said...

aku pun rindu suamiku jugak..jap aku nak g kiss pipi dia dulu..muahhhhhh..ok aku dah kiss hehehehe

N.M. Noor said...

ceittt....ko mmg saja tau nk wat aku jeles... T___T

ainmusa said...

salam aini.i hope its not too late to wish you both congrats on your wedding.may your relationship last till heaven~
im sorry couldnt make it to your wedding (bad me.always loses track of time)

anyway u look gorgeous! be happy loves!
wish we could hang out together with sis liyana n others like old days again ♥

N.M. Noor said...

salam ain...
TQ so much..
InsyaALLAH, ada chance nnt kita msti boleh hang out mcm dlu lagi..

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015