Monday, February 14, 2011

Frustrated

Assalamualaikum..

Masih lagi dalam mode dinner. Err. Not actually in the dinner mode. Tapi nak kongsi lagi benda-benda yang saya dah observed from dinner that day.

Last Saturday was my working Saturday. In the afternoon, I have to attend a seminar held at Perangsang Templer Golf Club. It was an amazing seminar conducted by U2 Kumar. One of the most interested seminar I ever attended. ^__^

Malam tu pulak ada dinner as mentioned before. It was not my type of event. Totally different with the one that i have masa belajar dulu. Kecewa. T___T

I am expecting for a grand dinner. Not so grand lah. Tapi at least selari la dengan status company. Kata world class company kan.

During seminar tu, I was worrying about changing cloth before the dinner. Risau sangat surau penuh. Tapi sangkaan saya meleset. Only 4 people were there, including me. Apa nak jadi dengan umat manusia sekarang. Solat boleh diletakkan di tempat terakhir dalam to-do-list harian mereka. 

Benarlah, mungkin dunia sedang menuju ke ambang Yaumul Qiamah. Staff disini boleh dikatakan ramai juga beragama Islam. Tapi.... Hmmm.. Susah untuk saya perkatakan. 

Ya Allah, jauhkanlah aku dari sifat alpa dan leka, juga tetapkanlah aku di jalanMu Ya Allah.

The dinner was so terrible lah saya rasa. Macam-macam orang ada. Bercampur lelaki perempuan tu jangan cakaplah kan. Itu perkara biasa dah. Bertepuk tampar pon selamba saja. Ok, fine lah orang boleh cakap tu event organized by company non-Muslim. Tapi sepatutnya seorang Muslim tu sendiri yang harus pandai membawa diri. No matter whatever situation they have to go through. Bukan nak cakap saya cukup kuat. Tak. Saya mengaku, saya juga tidak sekuat para alim ulama' di zaman Rasulullah S.A.W. dulu. Saya juga insan lemah.

Yang paling mengecewakan, ada minuman keras. It was not served. But brought in by i-don't-know-who. Dah la meja golongan-golongan yang minum najis syaitan tu pulak sebelah je dengan meja saya. Takut betul. I have never experienced facing with orang-orang mabuk.

Ada lagi yang mengecewakan, which is amat memalukan saya sebagai seorang wanita. Tak perlu saya cakaplah. Mungkin ini isu sensitif.

Kalau macam ni lah keadaan dinner syarikat, InsyaALLAH kalau saya masih berkhidmat di sini tahun depan, saya tak rasa saya akan attend dinner lagi. It was soooooooo frustrating. In term of foods pon sama jugak.

Nasib baik saya ada colleauge yang boleh tahan sekepala dengan saya. Ada teman pergi solat. Ada teman nak ajak balik awal. Ada teman sama-sama mengeluh geleng kepala melihat gelagat manusia-manusia dalam ballroom tu.

Semakin hari, kita semakin dewasa. Semakin banyak yang kita lihat. Semakin banyak yang kita pelajari dan teladani. Yang elok, kita jadikan panduan. Yang buruk, buanglah jauh-jauh.

Semoga ALLAH matikan kita semua dalam keadaan yang beriman kepadaNya. Agar kita tidak lalai, tidak alpa dengan kemewahan dunia. Tidak meninggalkan suruhanNya walau apa dugaan yang datang pada kita. Amin.

Rahmatilah kami Ya Allah.

Entri kecewa selesai.

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015