Wednesday, June 2, 2010

saya sayang umi dan ayah

Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapatlah melihat bulan dan

Matahari
...

Yang dikurniakan dari Ilahi

Ayah dan ibu lah
Mesti dihormati
Ayah dan ibu
Wali dan juga keramat

Pada mereka kita beri hormat..
Bagilah tunjuk ajar dan nasihat
Supaya hidup kita akan selamat

(lagu ayah dan ibu nyanyian allahyarham Sudirman Hj.Arsyad)

Rasa macam berdosa sangat dengan ummi...
Buruk sangka dengan beliau..
Padahal beliau hanya mahukan yang terbaik untuk aku,
untuk anak-anak yang dia kandungkan selama 40 minggu..
Dia tak nak kami semua hidup susah sebab dia tak pernah biarkan kami semua hidup susah..

Tadi, lepas dengar penjelasan ummi..
Aku rasa macam nak cry me a river saja..
Terbayang dosa yang dah aku kumpul sejak buruk sangka ngan ummi malam semalam..
Kisahnya bermula dari cerita pasal kerja baru aku..

Beliau sebenarnya risau takot aku susah nak pergi kerja ke apa nanti.
Sebab tu beliau suruh aku tolak kerja tu.
Tapi tu lah, fikiran aku ni mungkin terhasut oleh syaitan laknatullah.
Aku boleh pulak fikir lain.
Hmmmm...

Ummi,
Long mintak ampun dan maaf..
Terima kasih untuk segalanya..
Untuk doa ummi untuk Long saban hari dari Long lahir hinggalah Long dah besar sekarang...
Terima kasih..

Ummi adalah ibu yang terbaik untuk Long..
Long sayang ummi..


Belaian Ibu ::: Hijjaz

Tertanam naluri keibuan amat mendalam
Di jiwa insan yang mendambakan kebahagiaan
Oh... ibu

Di bahumu tergalas beban
Perjalananmu penuh rintangan

Kau titipkan kasih sayang
Sejujur pengorbanan
Tak ku nafikan


Di saat kita berjauhan
Rasa ingin ku berlari

Mendakapimu penuh girang

Bak si kecil kehilangan

Kau insan penyayang


Betapa ku merindu

Lembutnya belaian ibu

Membuatku terlena

Di wajah terlukis tenang
Debar di dada kau rahsiakan
Ku pastikan dikau aman
Dikurnia sejahtera

Tak ku lupakan


Di saat kita berjauhan
Rasa ingin ku berlari
Mendakapimu penuh girang
Bak si kecil kehilangan

Tiada aku tanpa ibu
Hanya (kau) satu didunia

Bertakhta dikau dijiwaku
Kau lah ibu yang tercinta

Kau insan pengasih

Betapa aku mengharap

Hadirnya restumu ibu

Membawaku ke syurga
Bersemi belaian kasih sayang nan berpanjangan
Darimu insan yang mendoakan kebahagiaan anak-anakmu

Oh... Ibu

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015