Thursday, May 20, 2010

Rindu UIA Gombak

credit: niqsabariah.files.wordpress.com

Hye.. Assalamualaikum.. Semalam pagi-pagi lagi aku dah menapak pergi Gombak. Niat untuk setelkan clearance memandangkan status sudah pun bertukar menjadi graduated. (Hoyeahhh..GRADUATED already). Macam tak percaya pon ada sebab aritu aku checked, my status still active. A day before yesterday aku try check, tengok dah graduated. Trus called ANR Gombak. Then the lady yang answered my call tu cakap aku dah boleh buat clearance. So, tanpa bertangguh lagi, aku masuk office lambat sikit yesterday because nak pergi settle down sume dekat Gombak.

Time orang gi keje yesterday, aku gi Gombak. Around 830 a.m. kot aku sampai sana. First g finance dulu. Memandangkan memang sedar diri ini ada hutang lagi. Dalam hati duk cuak dah takot sume benda cant be settled by today. Bukan apa, tak seronok la tinggal office macam itu ja. Alhamdulillah, akak dekat finance tu cakap aku ada RM44 lagi hutang. So i have to pay the balance and proceed the receipt to them. After that baru they will sign my form. Tengok jam. Hmmm. Awal lagi. Bank bukak jam 930 am. So, Pegi library jap. Kat Library tak lama pon since i dont have any books yang kena hold ke apa kan. Umm. Actually bukan pengunjung setia library. Memang tak da masalah sangat lah dengan library. Alhamdulillah.

Then, tengok jam. Still tak pukul 9.30 lagi. So, aku naik Legal Unit. Memandangkan memang tak ada masalah compound, cepatlah lepas kat sana. No need to have long discussion or what-so-ever lah. Alhamdulillah. Huh. Penat ok. Library jaoh. Legal unit plak tinggi melangit. Kena naik tangga. Fuh. Nasib baik settled. Settled dengan Legal Unit, masih belum pukul 930. So decided to withdraw some money untuk di deposit kan dalam ASB. Alang-alang aku dah kat sana, better aku settle down semua. Deposit for both mine and his. Since his money ada in my account, aku buat lah sekali gus. Senang. Kat PJ aku macam tak da masa nak buat semua benda tu. Then baru settle yang bank tu. Tapi aku tak terus g finance lagi sebab cadang nak g mahallah dulu. Lepas tu on the way back baru drop by kat finance and proceed to security. Hmmm. Penat tahu buat clearance. Tapi it was fun. Bila lagi nak rasa penat gitu. Unless u decided nak buat masters dekat UIA. ^_^

When everything settled, I went to KoE. Uh. Miss KoE so much. By the time I walked in KoE, teringat la pulak memories yang berjaya dikumpul bersama kawan-kawan time study dulu. Sekarang baru realized that students' life is much more fun compared to yang sekarang. Main purpose pergi KoE was nak ambik certification letter. Then jalan lah aku ke mahallah pulak. Nak settle clearance dengan mahallah pulak.

~Rindunya KoE. Rindu kawan-kawan.
Rindu dekat assignments and quizzes.
Rindu Midterms and exams. Haih. ~
credit : ilyani.files.wordpress.com

Penat ok bila dah lama tak berjalan macam tu. Dah la masa sampai mahallah, orang office said that diorang takleh sign and cop sebab aku tak setel kat finance. OMG. Masa tu macam nak pengsan ok. Aku jalan kaki. Bukan naik keta. So takkan aku nak kena g finance then patah balik g mahallah. Itu kerja membazir masa nama dia. I showed the bank slip yang aku da bayar tadi. Alhamdulillah. Nasib baik akak ofis called person in-charge and the PIC tu cakap, accepted. Since aku dah bayar cuma belum submit the finance's copy sahaja. Settled with that 1, aku makan lah kejap dengan 2 orang budak yang dirindui itu. Thanks both of u. Gonna miss our memories. Nanti kita hangout ye. Tunggu akak free sket.

Then I walked again pegi KoE. This time rasa macam nak jumpa my SV for FYP dulu. Sekali cerita pasal masters daaa.. Huhuhu. He asked me to apply for academic trainee. Maksudnya i have to go further la. Hmmm. Will think about it. InsyaALLAH. ^_^

Lepas itu barulah kembali menuju ke finance. Agak terkejar-kejar lah sebab nak bagi sempat masuk office before 2pm. Bersalah la tinggal keje kat orang lain. Nak settle masalah clearance tu pon tak senang hati. Tapi nasib baiklah semua berjalan lancar. Alhamdulillah. Finance da bagi cop. Finally i moved to Security Unit pulak. This time la macam sadis ja tengok my matric card kena punch. Ada lubang da. Wuuu.. T___T tapi nasib baik tak nampak cacat sangat.

Selesai semua, kembali semula ke A&R and submit. Then the lady seated in front of the counter said that I can collect my full transcript and release letter tomorrow.Yes. Friday. 21st May 2010. Alhamdulillah. Finally, I am DONE. I am GRADUATED. Yeay. Cuma kerja je masih belum ada. Tak pa la. Redha. Ada la tu rezeki nanti. InsyaALLAH.

~ini view paling cantik yang aku rasa ada kat UIA tersayang~
credit : batu.jim.org.my

All the pictures were taken from encik google.
Credit to semua tuan punya gambar.

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015