Saturday, November 28, 2009

Aidiladha 2009

Alhamdulillah...selesai sudah acara korban lembu semalam...sungguh penat walaupon bukan aku yang semelih sume lembu-lembu itu..huhu...penat tengok orang buat keje...semalam and hari ni..keje aku adalah makan daging..makan daging..dan makan daging...baru dua hari dah rasa macam perkembangan badan ni sangat pesat..macam takleh nak cakap dah macamana...rasa macam balik kampus nanti aku nak sorok scale aku tu takmau timbang..aku takot nanti kalau timbang,histeria menggelupur pulak dekat situ..sape nak jawab nanti..kan?kan?

Susah la bila dekat rumah...asyik nak makan je walaupun perut tak mintak untuk diisi..tak best..agaknya dekat rumah senang nak cari makan..langkah je 2,3 kerat dah sampai kitchen..kalau dekat kampus..nak mengunyah,kena pegi cafe...yang mana aku rasa sangat malas nak pegi kalau perut tak lapa sangat..kat rumah ni..berjaya maintain shake once a day sahaja ok..coach..ampun..ampun..huhu...and air pon tak minum banyak..walaupon toilet sebelah je dengan room aku...adeyyyy...abes laa..padahal dah prepare air masak siap-siap dekat bilik..tapi macam payah sangat nak abeskan 1 botol 1.5L tu dalam sehari..ape nak jadi tah...kalau dekat kampus,memang akan paksa diri agar habiskan 1.5l antara wktu bfast and lunch..lepas tu 1.5l lagi between lunch n minum petang..another 1.5l between minum petang until aku tido...tapi kat rumah susah sungguh...mungkin sebab aktiviti kat rumah macam tak penat sangat..so,tak haus..kalau kat kampus,ulang alik pegi engin sehari dah bape kali...mau tak penat...huhu...

emmm....rasanya macam dah agak lari tajuk ni..nak cerita pasal aidiladha..tapi dah macam tercerita pasal diet..huhu...ape kes kan?huhu...aidiladha aku macam biasa..macam orang lain jugak..ade daging lembu yang agak-agak macam boleh buat bekalan sebulan tak yah beli daging dah..huhu...hari-hari ngadap daging..daging gulai,daging singgang,daging goreng...hmm..and yang paling istimewa..hidangan wajib bagi kami muda-mudi keluarga haji budin ialah...bakar daging..makan dekat situ jugak..heaven beb..:) kali ni aku bakar daging dengan budak-budak..tetibe terasa muda..before ni dengan cousins yang seangkatan umo..huhu..tapi seronok la..cuma tahun ni aku agak kurang la makan..sebab dalam kepala semacam ada signal yang menyampaikan maklumat bahawa aku sudah kenyang..aku sudah kenyang..huhu..penangal HL la ni..siyess..after consuming HL, aku macam cepat kenyang bila makan..tapi..kalau bagi nasik ada budu..huhu..rosak sume signal tuh..haha..:) aku akan makan secara banyak.. ^_^"

ok...itu saja kot..and..ni ada gambar-gambar masa raya semalam....silalah..:)



2 comments:

Butik Remaja & Wanita said...

WEHH FUN GILER...TU YANG TAK TAHAN BILAN DAPAT DAGING COMPEM MESTI MAKAN MEMANJANG...BERAT AKU SEKARANG NI DAH 54KG..HUHU SUSAH TU WEI NAK TURUNKAN HUHUHU..AKU ISNIN HINGGA JUMAAT MEMANG TAK SENTUH NASI CUMA SABTU DAN AHAD JE SENTUH NASI NAK BAGI SEIMBANG BALIK...KALAU BALIK KG COMPEM HILANGLAH DIETKU SEBAB EN BUDU ADA HAHAHA

N.M. Noor said...

huhu...aku pon dah 54..tapi hari2 makan nasik...macam biasa ah..nasik xleh tinggal...tp nasib baik die turun jgak..hari tu balik kg pon..dia tak naik..:)

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015