Tuesday, September 15, 2009

Preliminary exam schedule is released

hoho....aku macam sonok gila bila tadi sambil duk usha-usha flight ticket untuk balik kampung lepas raya nanti....sebab nya...masa singgah dekat website airasia every one can fly tu....fare dia ok la..so-so....then aku gatal tangan pegi jengah dekat website firefly your community airlines...hehe...then..guess what??tersangat terkejut okeh....die punye fare dekat situ dia buat MYR0.00....then bila aku click..baru la kua actual fare die..tahu berapa??? ok...RM35 SAHAJA ok...??diulangi...RM35 SAHAJA....dah la luggage up to 20kg is free...sape tanak beb...meh cakap kat aku sape tanak...kalo gitu...hari-hari aku nak ulang alik KL-BESUT...heh..tipu..besut tade airport..aku sampai KB..yang paling dekat dengan Besut..tapi..perlu diingatkan di sini..Besut,TERENGGANU....bukan Besut,KELANTAN...so...macam malas nak fikir panjang lah kan...elok je abes exam..kita teruslah pulang ke kampung terchenta....^_^

elok pulak tuh...tiket yang RM35 SAHAJA tu available on that date je...huuu....harap-harap jadual examku tidak akan dipinda-pinda lagi..i'm happy with that oredi...:)
hokeyy..meh sini meh..nak tunjuk jadual exam....ini preliminary baru ye....tapi 90% takkan berubah la biasanya...maksudnya 90% jadual ni adalah betul..eh..apa aku buat neh?? aku pon dah tak paham..jom...check it out..... ^_^

Preliminary Examination Timetable for Semester 1, 2009/2010

10 November 2009 - Special Topics in Materials Engineering 9.00 A.M
14 November 2009 - Failure Analysis of Materials 9.00 A.M.
16 November 2009 - Powder Metallurgy 2.30 P.M.
17 November 2009 - Biomaterials 2.30 P.M.

yes...aku ada 4 papers je untuk final exam..total credit hours ialah 15...selebihnya subjek yang atde final...FYP2 dengan lab session...

see....dia punya gap agak menggembirakan hatiku...Alhamdulillah Special Topics tu paling awal...sempat la aku pulun sesungguh hati....memandangkan kelas tu aku attend semata-mata kerana attendance...huhu..aku memang agak lost dekat situ..hmmm..bukan agak laa..aku memang lost...huhu....tak tau la kenapa..tapi seriously..selama almost 10weeks aku pegi kelas tu..i got nothing in my mind..huhu...kesian lecturer aku...ada student yang sengal macam ni dalam kelas dia..harap dia redha je la dengan kewujudan aku kat kelas dia..haha..dah la kelas tu 9 students jah..kelas subjek elective...so..no wonder la kan..ramai kawan-kawan aku duk tergila-gila kan subjek NDT...tau apa NDT?ok..for non-engineering student..NDT tu NonDestustive Test....hmm..subjek tu memang bagus pon..memang sangat boleh guna if nak keje nanti nak gaji besar.tapi..aku tak amek sebab aku fikir..aku ni dah la pompuan..nak jadi wife orang,nak jadi emak orang, kalo aku keje dalam bidang NDT..alamat dapat madu la aku...masa untuk family mungkin akan lesser..and kerja tu maybe susah sikit nak dapat if we are woman..


lepas balik exam ST tu nanti..kompem-kompem la daku dah tak hadap buku...kan? so...petang tu aku rilex jap..then malam baru sambung balik struggle for FA pulak...maybe pegi library ke ape..tengok lah nanti..tengok mood macamana..hehe...ohh...bercakap pasal FA..baru teringat..lecturer suruh cari satu problem..and analyze it...macam case study la lebih kurang...sebab FA ni kira macam forensic study untuk metals and apa-apa incidents..kalo ahli forensic siasat mangsa....orang yang belajar FA pulak akan siasat apa masalah pada alat-alat yang mengalami kegagalan itu...ada faham??? ok..fine..fine..tak cerita dah..pegi cari sendiri dekat google ke ape....yang pastinya..assignment belom siap..ngeeeeee..sungguh malas bila dekat rumah........oooooooo.....

then..dapatlah rest sekejap agaknya..sebab PM kena dua hari after FA....sempat jugak aku bernafas...PM ni..heh..mind u..bukan prime minister hokeh...ok..jangan potong ayat ok...PM ni sebenarnya satu subjek yang seronok..macam rancangan hari raya..buat kuih buat kek buat lauk pauk bagai...heh..buat lauk pauk tak termasuk eh..sebab ini hanya melibatkan POWDER...cuma bezanya ialah..in PM..kita guna metal powder...sungguh interesting subjek ini..rasa macam tak nak ponteng kelas dia..lecturer dia jugak memang amat best...tapi..soalan dia memang agak power jugak la..based on Midterm exam baru-baru ni..:) aku tinggal 20marks macam gitu je..bajet pandai sangat..kalo orang tengok..mesti cakap budak ni pandai wooo...soalan 20marks dia boleh bia je..heh..padahal aku lupa cane nak buat..HAHAHAHA...gelak dekat Noraini sekarang...

finally....last paper untuk sem ni is Biomaterials...subjek yang juga interesting sebab aku rasa bila aku tengah belajar subjek ni..aku boleh berangan sebagai seorang medical student....HAHAHA....sebab?? ok..sebab dia...banyak gila guna medical terms okek..selama almost 5 years aku belajar engineering..ni la baru nak jumpa medical terms dalam engineering punya subjek..pening tak pening lah kan....haaaa...tapi interesting...siyes..Biomaterials ni basically salah 1 subjek yang study pasal nak invent material2 baru untuk bone implants..kiranya macam untuk replacement of our body parts yang dah cedera dan tak leh nak berfungsi dah due tu some injuries ataupon accidents ke ape....tapi sumenya from benda-benda yang halal dan yang ada potential untuk support kita punya body system..best laaa...macam yang tengah duk study sekarang..pasal HA yang boleh jadi bone implant..and finally kita punya bone cells akan bond dengan benda tu..and selamat lah...ehh...apa aku mengarut neh...abaikan if tak berapa faham...sorryyyy......:)

so..itulah dia...cerita pasal examku yang bakal tiba dalam masa less than 2 months lagi..hehe....wish me luck...aku harap dapat dean's list sem ni..harap sangat..doakan eh..thanks...
daa...selamat berpuasa semua....

*hari ni malas nak cerita pasal juadah berbuka bersahur ke ape...tade mood...sebab asyik-asyik benda sama..orang yang baca pon dah naik muak...aku yang nak taip ni pon lagi la muak..tengok la esok lusa..if rajin...akan di update pasal juadah yang disantap pada Ramadhan 25 ni...:)
*sangat berharap untuk bertemu dengan Lalatul Qadar...tapi asyik tido lambat dan asyik tak sedar je..hmmmm....FRUST.....KECEWA....
*hari ni rasa macam makan sangat banyak ok...rasa macam penuh gile perut..tapi tadi macam ambik sikit je...aiyshhhh....ape nak jadi ni Noraini..kata nak diet.....

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015