Sunday, August 16, 2009

lain orang,lain ragam

tadi..aku sambil-sambil nak makan..pasang cite prison break..bile da tengok prison break,macam biasa la..tak reti nak stop..lepas tu mula lah teruja tengok micheal scofield yang sangat brilliant tuh..adeyyy..nape smart sangat kau neh..sume benda pon kau tahu..mane kau tahu sume tu eh?tahu tak aku dah terfalling cinta dengan kau..sampai lupa diri sendiri dan lupa jugak sape kau...
HAHAHA...ni kalau wentworth miller baca....abess....malu aku...
CEH..PERASAN BAJET BLOG DIA GLAMOUR SANGAT SAMPAI WENTWORTH MILLER PON BACA..PADAHAL WENT TU BAHASA MELAYU PON DIA TAK TAHU....HAHAHAHAHAHA....
haa..senyum..

senyum...ingat aku tak tau ke....memang ah korang neh...:)

ok...sebenarnya aku bukan nak cerita pasal prison break ke..micheal scofield yang
gile smart and brilliant sampai buat aku falling cinta ke ape tah...sebenarnya nak cerita sikit pasal sikap kita..yess...sikap kamu..kamu..kamu..kamu...dan sikap aku sendiri jugak...heh...aku neh..tak perlu la nak tuding jari kat sume readers..
tunjuk kat diri sendiri dulu..barulah micheal scofield..eh tak..bukan..T__T

ok now..aku bukan nak cerita pasal siapa-siapa pon..tak..memang totally cerita
pasal apa yang aku alami...and apa yang aku observed sahaja..ceh..baru umur sweet 23 dah cakap macam dah hidup 73 tahun bagai...bukan apa..kadang-kadang..kita tak boleh nak puaskan hati semua orang..jadi nya...cukup lah kita buat sekadar yang kita mampu..kalau kau tak puas hati lagi,jangan banyak cakap...tolong belajar cara-cara nak puaskan hati sendiri..kau ingat aku ni tukang puaskan hati orang ke ape...??ok..sedikit tegang nampaknya disini..tapi trust me..aku bukan tengah marahkan sesiapa...sungguh..percayalah...:)

banyak dah kes yang aku jumpa pasal lain orang,lain ragam neh..contohnya macam aku suka benda ni...orang tu tak suka benda tu..betol la kan? takkan semua orang pon nak suka benda yang sama..sudah tentu bosan la bukan?cuba bayangkan kalau semua orang pon suka makan KFC..nanti tokey McD terpaksa gulung tikar tak jadi berniaga..lepas tu tokey KFC tak cukup kakitangan nak layan customers..lepas tu pulak...orang kat KFC sentiasa penuh sampai kau rasa fed up dah nak pegi KFC....betul tak??

yang aku tak boleh blah nya...ada jugak jenis orang yang nak mintak tolong orang..tapi macam kurang manners sikit..aku nak kata langsung tade manners kang..tak leh plak...sebab macam manners tu still ada..tapi macam kurang..ok..contohnya macam orang mintak tolong kau belikan apa-apa barang..
tak kisah la sabun ke,makanan ke,ape ke...lepas tu macam terjadi la sedikit konflik bila orang tu nak contact kau..tapi kredit dia habis ke ape...
lepas tu orang tu pegi macam marah-marah and buat macam bagi ayat sinis dekat kau macam blame kau ke ape....cakap penat kena pegi beli
topup ke ape sebab nak contact kau nak tambah pesanan ke ape...
ape kau rasa? haaa.....eh...paham tak contoh ni sebenarnya? hehe...
buat-buat paham la eh..kau dah mintak tolong orang,ape kes pulak kau nak blame orang...memang WTWeird la kan..

lepas tu pulak..ada jenis yang suka sangat la cerita-cerita benda yang tak sepatutnya diceritakan dekat orang lain...aku pon suka jugak bercerita..tapi...agak-agak lah kan..kalau rasa benda tu should be kept inside...simpan la..tak payah la kau nak bukak pekung di dada ke ape...kan?
tolong simpan sorang-sorang so that orang takkan pikir negative pasal kau...
contohnya semalam kau pegi mengintip jiran sebelah rumah buat apa kat dalam rumah..lepas tu esok kau cerita dekat kawan kau semua..
nanti kawan kau kata kau itu la..kau ini laa...nanti kau jugak yang sakit hati..betul?

ha...macam aku pulak..aku ni jenis yang senang je..(walaupon penah admit dekat blog bahawa aku ni RUMIT)..hehe....bagi aku..kalau orang tu tade ape-ape problem dengan aku..aku akan ok je dengan orang tu...
but then..kalau ada yang tak kena...aku memang payah la sikit nak tegur or pandang orang tersebut...aku memang macam tuh...
kadang-kadang tu..penah la jugak terjadi dekat aku..
pegi kelas macam biasa..tiba-tiba orang yang selalu tegur aku..
macam diam je..pandang aku macam aku buat salah..
apehal? ade masalah ke? kalau ada..cakap ah..baru cool..
ini setakat pandang-pandang jeling-jeling..ape barang..
tapi dengan aku senang je...sekali kau dah buat macam tu..
memang aku akan set kat pale yang kau nak declare war dengan aku..
which is aku akan sahut cabaran itu...dan once aku dah sahut cabaran tu..sampai bila-bila benda tu akan lekat kat kepala aku..
even kau dah tegur aku macam biasa pon..and kau nampak aku pon macam ok dengan kau..jangan ingat aku lupa kau penah declare war dengan aku...HAHAHAHA....
aku memang begitu..burokkan perangai?
yes..itulah aku...
sebab aku sebenarnya memang tak suka cari gaduh dengan orang..
memang aku tak suka..
tapi dah kalau orang yang mula...
kecil tapak tangan...nyiru aku tadahkan...

cuma nya...kalau aku rasa orang tu macam tak menunjukkan
tanda-tanda nak declare war dengan aku...aku akan buat don't know je..
macam tak layan pon dia..aku macam akan buat macam nothing happen..
aku akan buat bodo je sampai orang tu termalu-malu sendiri..HAHAHA...

ok...entri dah sampai ke penghujung...
fuh...penat jari neh...
time tengah ada idea..
memang senang je...
sekian...habis..
boleh pegi buat keje lain sekarang..
thanks for reading..
HEHE..

5 comments:

cikmune said...

huhu... kte pun camtu. once dah tak suka... tersemat la nama orang tu dibenci walaupun dah maafkan =x muahahaha!!!!!!! just because i dont want things to happen twice. so, malas nak percaya dah ngan orang itu.

N.M. Noor said...

cik mune
betul tu...sebab tu akan terpahat..
sbb tanak pisang berbuah 2 kali..

N.M. Noor said...

okeh...memang slumber ah lu bro...
gua terkejot tgk komen dari lu..
huhu....
nnt senang2 gua lepak blog lu..
skrg bz sket dengan midterm exam n kuiz yang banyak...

Mag said...

panjang giler...huhu

N.M. Noor said...

hehe..tu ah...sessi meluah perasaan..
bace ke tak ni...
:)

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015