Thursday, August 27, 2015

AA will be going to kindy!

Assalamualaikum.

Allah.. Fuhhh.. Fuhhh.. Fuuhh..

Blog ini kini dah serupa rumah hantu.
Nak masuk pun kena bagi salam dulu takut tersampuk dek penunggu blog kang. Hahaha.
Ok. Melawak saja. Chill lah.

Sawang banyak sangat nih.
Tang mana nak masuk pun tak tau dah.
Nampak tak betapa lama nya aku tak menulis kat sini.


Eh. Tapi, jangan risau.. Aku masih seperti dulu.
Ermmm.. Maksud aku, anak masih lagi dua. Tidak mengandung anak ketiga, atau keempat.. Hahahaha.
Cuma badan aku memang gumok.
Iye.. Iye.. Ramai ingat aku mengandung. Spoil tau.
TAPI aku tak mengandung tau. Cuma mengalami masalah pertambahan berat badan yang melampau.
Sekarang sedang gigih untuk membakar lemak tepu tersebut. Doakan berjaya ya!

******************************
Ok. Sorry, mukadimah nya panjang pulak.

Ok. Kita sambung.
Sebenarnya,
 hati keibuan aku ni sedikit terusik bilamana 2 minggu lepas, teacher childcare AA inform yang AA kan ditransfer ke kindy starting next month.
Oh Mannn.. Anak dara aku dah nak masuk sekolah?
Rasa macam... Whattttt?? Nak masuk kelas 4 years..
T__T
She seems a baby to me.
Tau-tau tahun depan dah masuk 4 tahun.
Allah. Laju nya masa berjalan.
 Pejam celik, pejam celik.
Nahhhh..
Sekarang apa saja yang dia tak tau...?
Semua dia tau.

Oh. Anak!

Sungguh excited anak itu bila teacher nya bagi surat transfer suruh pass kat ibu.
Balik and report, "Ibu, teacher cakap Amani dah boleh masuk kelas 4 years"
Tahukah kamu wahai anak erti 'kelas 4 years' itu?
Dan ibu amat berharap tidak ada drama swasta nanti ketika sesi menghantar kamu ke sekolah kelak.

The day she told me that she'll be going to 4 years class,
I was like..
Hmmmm.. For real??
Transition from 2 year to 3 years pun berdrama habis.
Ini kan pulak lain building dengan II.
Tapi tak apa..
We'll make it interesting.
Isn't it AA?

Supposedly, the kids from 3 years class will be transit to kindy (4 years classes) at the end of year.
Tapi ada la jugak some cases yang aku sendiri pun tak tau macamana criteria pemilihan dibuat, terselit lah cik AA ni dalam 3 orang dari kelas dia (Sunflower) sekarang.
Alhamdulillah, walaupun shocked, aku bersyukur sangat-sangat.

Kenapa shocked?
Orang lain sure proud gile anak masuk express lane.
Hmmm..
Of course, proud tu ada lah.
Cumanya aku rasa aku macam tak ready lagi nk lepas dia ke kindy.
Macam belum cukup umur je lagi.
Toilet training pun baru je 'graduated'.
Dah la lewat dari kawan-kawan lain yang sebaya dia.

Many things about AA yang aku perasan,
Dia kalau di rumah (especially depan aku dan husband), dia langsung tak tunjukkan apa yang dia boleh buat.
Maksudnya kat sini, apa yang teachers report dalam progress report dan transition letter, dia tak tunjuk kat rumah.
She's a cranky baby kat rumah tau!
Kalah II.

BUT,
very independent at school.
Sampai ada parents yang panggil AA 'ketua kelas'.
Nampak takkkk..?
Betapa bossy nya anak aku.
Ngikut sapa tahhhh.
Hahahaha.

Very protective jugak.
And one more thing, very very talkative (based on true story..hahahaha).

Kot ada sesiapa nak tau mana aku hantar AA dan II.
Aku hantar both of them dekat IIUM Educare.
Alaaa... dalam campus ni je.
Since baby lagi.
Meaning, habis pantang terus masuk sini.

Alhamdulillah, setakat hari ni, servis mereka tiptop.
Lagipun aku memang ada around campus.
So, convenient sangatlah.

And, untuk kindy pulak, aku dah tak payah susah-susah nak cari tempat (boleh je cari kalau aku intend nak tukar tempat).
Automatically dorang akan reserve kan tempat di kindy mereka.

Babies, mobile infant, and toddlers, dorang letak kat tempat yang berbeza.
Maknanya different classes.
And transition akan dibuat based on progress anak-anak.

Nak tau lebih ke?
Ok, nanti aku buat entry khas pasal tempat aku hantar the kids.
Tapi sorry, tak janji la bila boleh publish.
Hahahahaha

Ok. Sekian saja luahan rasa emak yang anaknya bakal masuk tadika bulan depan.

And for you AA.
Congratulations.
You're great, princess!


1 comment:

Fariza said...

Salam Aini, apa khabar? Makin besar dh anak2 :)

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015