Friday, March 27, 2015

Food Review : Blueberry Cheese Tart

Assalamualaikum.. 
Hari ni nak share pasal blueberry Cheese Tart terbaek yang satu ni. 
Aku memang penggemar BB Cheese Tart. 
Since bila, aku sendiri pun tak pasti. 

Alkisahnya, aku rasa nak sangat makan ni.
Apa lagi, cari # kat IG la.
Hahaha.

Tak jumpa.
Ok. Frust.

Tah macamana lepas tu aku browse punya browse, jumpa Calaqisya kot post gambo cheese tart and tag si pembuatnya.
Nampak yummy.

Aku bukak la pulak IG si pembuatnya tadi.
Alhamdulillah, rezeki aku, lokasi dia di Gombak.

Terus wasap lah.
Paling syok, duduk setaman je dengan aku.
Then proceed order.

Aku expect, cheese tart dia paling beso pun saiz coin 50 sen or smaller.
Ye la saiz standard orang duk jual singgit satu tu la.
Boleh ngap masuk mulut sebijik tu terus.


Dan bila bukak box.
Terkujat aku.
Besonya cheese tart singgit dia.
Alhamdulillah.
Saiz, aku suka. Hahaha.

Dah lepas tu terus rasa..
Fuhhh.
Memang yummilicious laa..
Aku bagi 5 bintang.

Pendapat aku yang tak pandai buat cheese tart ni,
Crust dia, crispy nya la hai.. dap.. dap sangat..
Filling dia, Subhanallah.. tak kedekut okeh. Banyak dan cheese dia gebu.
Saiz, memang aku suka. Beso walaupun singgit.
Harga, terbaik. Singgit je satu.
Lepas GST nanti tak tau la naik rege ke tak.
Kalau naik pun, berbaloi sebab sedap.

See the filling.. Sedap sungguh.
Banyak dan sedap lah kesimpulan dia.
Memang sedap.

Kasi close up sikit. 
Ni yang aku repeat order. 
Baru beli semalam.
Dah tinggal separuh. Aku makan sorang. T_T

Saiz dia, see..
Beso bebeno dari coin 50 sen tu. Kan?
Worth it sangat lah dengan harga RM1/pc.

So, untuk para penduduk Gombak dan wilayah berdekatan, kepada mak-mak buyong yang mengidam cheese tart, aku recommend yang ini.

Boleh search kat IG : Butterlandcafe
Nadjaa ada buat macam-macam desserts lagi.
Cakes pun ada.
Pegi la like IG dia.

Orangnya ramah, Subhanallah.
Semoga murah rezeki ye dik.

Nanti akak order lagi.
Sebab cheese tart awak terbaik.
^_^


2 comments:

Nadiah Hanum said...

Tengok jer pun dah boleh rasa cam melt dlm mulut....hehe

N.M. Noor said...

@Nadiah Hanum - hihi..memang sangat sedap.. recommended..

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015