Friday, August 15, 2014

Masalah Bil Tepon/Top Up Prepaid Beratus.

Assalamualaikum..

Hai korang.
Hari ni Jumaat. :)
Yeay lah kan pada yang bekerja. Esok lusa, boleh rehat, gi open house sana sini sementara masih Syawal ni.
Pose 6 dah habis?
Aku tanya sebab aku belum start lagi. -_-
Minggu depan memang kena straight la ni. Adehdehdeh.

Berbalik pada tajuk asal.

Masalah bil tepon/top up prepaid cecah seratus or lebih dalam sebulan.
Tu memang masalah aku.

Dulu, aku pakai 2 sim kad.

Satu, bil. Yang tu pakwe (yang kini dah jadi suami) yang sponsor. Dia bayarkan, tapi lepas aku dah ada elaun ni, kena bayar sendiri jugak bila dah lebih dari had yang sponsor bagi. Sobs..Sobs..

Satu lagi, prepaid. Yang tu, mostly aku guna untuk bisnes. Kalau online shopping pun, aku biasa guna yang tu.Untuk strangers la senang kata.

Setiap bulan, aku akan peruntukkan dua bahagian untuk telekomunikasi SAHAJA.
Bil, biasanya aku letak RM100. Kena time usage kurang, ada la balance dalam tu and boleh carry forward.
Setiap bulan memang aku akan bayar RM100 untuk bil SAHAJA.
Prepaid pulak, biasanya aku akan top up at least RM30. And biasanya, belum expired, dah kena top up lagi around RM5 to RM10.
So, secara kasar, total lost untuk telekomunikasi adalah RM140. Itu untuk aku sorang je. SEORANG.

Untuk Si Dia, aku tak pasti.
Tapi pernah la dengar dia merungut bil dia cecah RM300.

Lepas tu, early this year, kan aku balik kampung sebab berpantang deliver Iman.

Masa kenduri Aqiqah Iman, pakcik aku introduce la dengan satu produk ni.

Berkira-kira jugak la mula-mula tu.
Takut jugak la kan.
Tambah-tambah, postpaid. Sebab ada telco yang jenis menipu duit customers kan?
Kot ada charge tersembunyi ke apa.

Kami ambik risalah tu, dan baca.
Cuba hadam, dan kemudian kami decide nak cuba..

Alhamdulillah.
Sampai ke hari ni, masih setia la kata orang.
Dan yang paling seronok, peruntukan kami untuk phone billing ni..
Around RM100 lebih je untuk DUA ORANG.

Best ke best?
Untung ke untung?

Kan? Kan?

Kami pilih telco apa?

Heeee...

Kami pilih RedOne.

Ce la google apa RedOne ni.

Masalah coverage? So far, memang tak ada.
Sebab, dia pakai coverage Celcom.

So kat mana ada Celcom coverage, kat situ lah ada coverage dia.
Celcom kan common. Everywhere is Celcom territory. Kan? Kehkehkeh

So far, kalau tanya aku, aku bagi 5* untuk telco ni.

Later aku share lagi pasal benda ni.

Kalau korang berminat, boleh email aku untuk pertanyaan lanjut.
norainimnoor@gmail.com

** aku bukan agent. Sekadar berkongsi review dengan korang. Benda bagus, elok kongsi. Tak gittew?

3 comments:

Chekgu Azrine said...

Nti nk cubala...indhaAllah

N.M. Noor said...

@Chekgu Azrine InsyaAllah berbaloi kak..

beranigagal said...

Mmg betul.. Kawan sy pun pakai telco yg same memang bagus.. Tapi sy pakai telco onexox alhamdulilah.. Sangat puas hati

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015