Friday, July 11, 2014

school time = amazing!!

hehe...school time..




ape yang korang terfikir bila sebut saja school girl?
for me..school time itu adalah satu zaman yang paling indah dan manis untuk di kenang..
asal terkenang saja..mesti akan tersenyum-sengih sendiri dan terheret ke mode memory lane..huhu....noraini ini..nampak saja macam tak buat masalah..padahalnya...zaman sekolah dulu dah penah jadi penjenayah yang paling dikehendaki oleh cikgu disiplin..haha....

masa primary school..

aku memang seorang librarian..tapi..aku jugaklah makhluk yang selalu seludup buku-buku library yang baru sampai...bawak balik rumah..baca..lepas tu esok pagi hantar...haha...
tapi sampai ke sudah tak de sape tahu...sekarang baru revealed..haha..
nasib baik UPSR menjadi salah seorang dalam list 15 murid cemerlang (haha..muntah sekarang..masuk mesin basuh,basuh sendiri namanya ni..) 
Sek.Keb.Kg.Raja..dapat 5A...haha...

masa secondary school pulak..

noraini ini pernah menyebabkan seorang warden itu dilucutkan jawatan dia..haha..
padan muka dia..dia yang pedajal aku dulu..rasakan la...ingat haku bodoh ke?? 
ade ke..warden celaka itu gertak nak gantung aku..sebabnya ade kontroversi..
ape tah masalah dia...dia ingat aku penakott...haaa...padan la muka dia...
aku tak pernah benci dekat cikgu...tapi dengan yang dia ni..serius la...
memang tahap dewa aku tak leh blah...

masa dekat MRSM...aku prefect..huhu..
tapi dekat MRSM dia tak panggil prefect la..
dia panggil mereka LDP..(Lembaga Disiplin Pelajar)...haha...
dan disitu la aku menjadi 'lembaga' disiplin pelajar...
'lembaga' ini lah yang suka ponteng solat jemaah dekat surau maktab..
'lembaga' ini jugak la yang suka ponteng prep petang dan malam..
'lembaga' ini jugak la yang ajak kawan-kawan buat solat jemaah dekat dorm kosong sebelah dorm kitorang..
sebab kitorang takmo g surau maktab..
so,pegi nyorok dekat dorm sebelah..
lepas tu solat dekat situ..haha..
sehingga lah kami kantoi dengan kakak ketua dorm..ngeeeeee.....
biasalah..budak-budak lagi masa tuh...:)
seronok tahu buat jenayah ni....walaupun jenayah biasa-biasa saja..

masa dekat KOPU pulak...

aku memang tak jadi prefect ke ape..huhu..
bertambah la pulak aura penjenayah dalam diri ni....
suka sangat ponteng prep...lepas balik sekolah..
rasa penat dan ngantok..
cari ubat-ubat..
letak dekat meja study...
lepas tu tido...huhu...
masa warden buat spotcheck..mesti la terlepas..sebab dia bajet aku demam..haha.....

and yang paling seronok..

jenayah paling besar masa dekat KOPU dulu...ialah...

aku and kawan-kawan..pegi pedajal budak-budak laki yang nak gi solat terawih dekat surau....
tau tak kami buat apa? eheeeee....
kami pakai topeng muka buruk gila tu..
lepas tu pakai telekung..terkejut wei dorang masa tu...
padahal dah tau masa tu bulan puasa..
agak-agak la kan nak takot pon...
bulan puasa beb...heeeee.....
lepas tu...kami main baling-baling mercun pulak ngan budak laki...ngeeeee.....

Indahnya zaman sekolah..
Dah sebelas tahun tinggalkan bangku sekolah.
Tapi memorinya, tetap segar diingatkan..

:)

To my dearest princesses, jangan naughty macam ibu.
Just be brilliant like me, itu tak apa. Hahahaha

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015