Tuesday, December 31, 2013

Alhamdulillah... Time to Rest!

Fuhhh...
Tarik napas... Lepas...
Tarik napas... Lepas...
Lagi sekali, tarik napas... Lepas...

Alhamdulillah.
Lega. Akhirnya semua urusan hampir selesai. Sepatutnya aku tak boleh nak berlapang dada lagi. Sebabnya submission form belum pun submit. Esok pulak nak kena buat.
Adoi la.. Betul-betul saat akhir ni...

Dan maaf. Sebenarnya entri ni aku start draft masa 3rd of December. The last day of December baru aku sambung balik.
Maaf.
Alhamdulillah, managed to settle everything on 4th of December. The last date pulak tu.
Submitted all the report duty things.
But masa tu full report of my MSc tak submit lagi. Sebab boss cakap ada some parts nak kena touch up lagi. Ya Allah. Terus rasa nak pitam masa tu. Ye la, buatnya terbersalin, tak ke susah. That was what come across my mind masa tu lah..

Malas nak fikir banyak, janji dah report duty.
Just in case terbersalin pun, allowance Dcember still jalan. Tak de lah aku terkontang-kanting memohon simpati suami nanti. Hahahaha..

And yes, aku settled semua on 4th, on 5th, our second princess came out.
Haaaaaaaa.. Kan dah cakap. Kakak Alya baby ibu start master, Adik Iman baby ibu end master.
Bangga tak dapat siap on time?
Emmm.. tak payah nak bangga sangat lah. Sebabnya aku dah extend pun 3 months. Bahahahaha.
Cuma apa yang mungkin boleh dibanggakan ialah, aku managed settle kan masters aku by getting pregnant for 2 times. Hahahahaha.. Gila kau.
Memang kaw kaw ah aku buat kerja.
Masa Alya dulu, aku gigih collect datas untuk bawak ke presentation 2nd semester.
Masa Iman ni pulak, aku gigih re-do banyak experiments yang ada compang camping sana sini.
And, what I can say is, pregnant Iman adalah the toughest kot.
Sebabnya, satu, orang tak tahu aku pregnant,
dua, aku terlampau aktif dan sihat sampai kadang terlupa yang aku pregnant (ok, point ni tak nampak pun kat mana tough, so abaikan),
tiga, aku kena jugak, by hook or by crook settlekan semua kerja, the experiments, the data analysis, the thesis writing, in less than 6 months.
Memang semput.

Tapi syukur, pregnant kan Iman, semua went well. Aku sihat, mabuk pun tak ketara. Sebab tu, tak ramai yang tahu aku pregnant, unless aku sendiri yang confess.

Cerita pregnant, soon kita bongkar ye?

And the last thing I would say is,

ALHAMDULILLAH, EVERYTHING'S DONE.
I MADE IT!!!


Dah sampai ke tahap ni pun, aku masih rasa macam i was dreaming. I completed my MSc. Yeay! Yeay!
Liku-liku buat MSc ni jugak nanti aku akan share soon. InsyaAllah. Tapi aku tak janji bila.
Mungkin boleh membantu adik-adik yang baru grad or about to grad tu untuk buat pilihan. Ok?
Till we meet again.
Assalamualaikum

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015