Monday, November 12, 2012

A Long Break Ended.

Assalamualaikum.
Fuhhh. What a looooooonnngggg break. Break sekejap dalam mentulis belog je. Bab lain tak dan nak break. Tak terkejar. Dengan labworks menimbun dan tertimbun, kerja di rumah lagi yang tak terbuat, masak memasak untuk keluarga lagi. Pfffttt.. Alasan. -_-

Actually, ini third semester dah. 1 semester left dan saya rasa macam saya tak ada apa pun untuk digoreng dalam thesis kelak. Rasa macam tak berbuat apa-apa. Even kadang-kadang datang lab tak sempat nak mengadap PC pun. Ini la manusia. Tak pernah puas, tak pernah rasa cukup.

Dan, macam biasa lah kan.. Last minute person macam saya ni, towards the end ni lah baru nak terkocoh. Sama seperti undergrad dulu. Sedikit pun tak pernah berubah. Bahaya. Adik-adik jangan ikot yeh. And now dalam kepala memang ada misi nak start writing sikit-sikit mana yang ada. Tapi, macam biasalah, sifat utama last minute person ni, selagi tak sampai nyawa-nyawa ikan, sikit pun tak bergerak, apa pun tak boleh. Haishhh. Not good.

Few weeks ago, hati riang sebab berjaya kumpul results secara pukal. Entah kenapa hari tersebut saya rasakan cukup productive. Tapi bukan bermula dari pagi. Towards the end of the day baru nak menjadi dan itu sangatlah membuktikan ke'last minute'an saya. -_-

Ada rakan bertanyakan saya further master after getting married bagaimana keadaannya. Heeee. Later saya share. Ia sungguh tough. Bertambah tough bila sudah memiliki cahayamata. Believe me!

Ok. Now lets talk about my little princess..
She's turning 8 months old day after tomorrow. How time flies. Rasa macam baru bulan lepas suffer labour pain. And now she's turning 8 months old.

Good news, she will be transferred to another class next month. Macam primary school pulak kan? :)

Good news again, she's now moving forward. Finally.. Fuhh. Penat tunggu kecik tu nak pandai menyusur ke depan. And now bila dah laju bergerak, haaaa.. Mula la rajin nak mengemas. Bila dia diam, memang ada la yang dia kerjakan. Silence is suspicious! Memang sangat suspicious...

Makin besar, makin cheeky, makin comel (haruslah puji anak sendiri kan?), makin bijak, makin pandai buat muka, makin buat kitorang sayangggggg sangat kat dia.

Alhamdulillah, masih lagi breastfeed even dah tak fully dah. Syukur masih ada susu untuk dia minum. Lately milk supply macam agak berkurang. I dont know why. Mungkin stress. Banyak benda yang buat saya stress sekarang. Especially about raising up my little princess. Banyak la 'itu' dan 'ini' yang orang sekolahkan pada saya. Macam saya tak pandai nak besarkan anak. It's good to share the knowledge. Tapi jangan la sampai nak semua orang raise up the child ikut bulat-bulat cara dia. Everyone has their own way right? So, mind your own bussiness. Sikit-sikit, I still can bear. Dah lama-lama, boleh meletop mak... Jangan ingat saya tak pandai marah. Jangan ingat saya sengih, saya iya kan semua benda means saya setuju. Jangan sampai saya sound direct, nanti semua makan hati dah tak nak tegur saya. But saya rasa itu lebih elok. Tak tegur haku lagi bagus la weh. Hoh. Ter'emo' sudahh.

Need to have a break. Nanti kita sharing-sharing lagi hokeayyy..
:)

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015