Saturday, April 7, 2012

What have changed

Assalamualaikum.
Heee. Amani fall asleep when I'm feeding her last 1 hour. Phew, at least I have my leisure time to update here.

Ok. It has been 24 days after having Amani and many things changed like 'Bling'. Can you imagine how it was?
I'll continue this entry with numbering system. Risau kalau-kalau Amani wake up dan saya tak sempat nak kejar pegi amek dia.

1. My weight. It loss and I'm very excited having my schoolhood weight. I was 61kg before delivering Amani and now I am less than 50kg. Owesome! Kannnnn?
2. My routine. It totally changed. I got 4 hours sleep at night without complaining. And even better, I don't mind if I can't qada back my sleep during daylight. Owesome jugak. Sebab, saya adalah seorang yang boleh dikatakan kuat tidur. Boleh naik angin secara mendadak dan tiba-tiba bila tidur saya diganggu.
3. At night, after feeding Amani and she fall asleep, saya tak akan terus tidur. Saya akan tenung dia lama-lama. Cuba mencari feel yang lebih lagi untuk menjadi ibu yang terbaik untuk Amani. Dalam pada itu, saya rasa macam masih bermimpi sudah mempunyai zuriat sendiri. Zuriat yang saya kandung sendiri selama 39 minggu dalam rahim ini. Subhanallah. Besarnya kekuasaanMU.
4. I started to understand Amani's style. Bila dia menangis, saya dah tak secuak dulu. At least saya tahu macamana nak entertain dia.
5. Saya lebih alert dengan bunyi. Especially bila malam. Amani menggeliat sikit, saya dah terjaga. Not so me. Dulu, bukan main susah lagi nak bangun.
6. I'm stronger than before. Betul la orang kata, Mom's strength ni lain macam. Patutlah saya tengok ummi saya hectic dia lain macam aje. Restless, tidur tak cukup, kerja di office, kerja di rumah, urusan anak-anak, etc. semua dia boleh pikul. Dan yang paling menarik, dia buat semua tu, ALONE. Saya kagum. Saya perasan akan strength saya ini masa saya ditinggalkan berdua dengan Amani waktu ummi ke office, dan Amani meragam. Fuhhh. Challenging. Nak kena berkejar-kejar buat semua benda dalam satu masa and nak kena monitor Amani lagi.
7. Darling Husband menjadi sangat-sangat-sangat caring. He was caring before. Sejak zaman bercinta pon lagi. Tapi, kehadiran Amani buat dia lagi caring. Saya tahu, sebab dia sayangkan saya. Ecececece.. ^_^

Ok. Saya bagi 7 dulu. Ada lagi dalam list. Tapi 7 ini yang paling ketara dan paling membuatkan saya transform a lot. Heeee.

Nah, gambar Amani dan ayah seketul.

4 comments:

ashra said...

Betul aini..
Kekuatan tu dtg sendiei kan.tau2 kita terer je sebenarnya uruskan anak,suami n rumah. Hehe.lagi yg bekerja.walaupun penat tapi puas kan

Wawa said...

Yup!same lah kte..tetbe je jd sgt2 penyabar bile da ade anak..tp2 berat badan baru turun 10kg..ade 13kg lg nak turun..sigh..

N.M. Noor said...

@ashra kannn??? Kuasa Allah sume tu.. :)

N.M. Noor said...

@Wawa kan wawa? btw, comey sgt bby wa. pastu senang pulak nk kua. tak rugi dia duk lama2 dalam perot mama dia.. :) berat tu slow2 la..byk lg hari.. sempat wa.. bby bf kan? lg la sng..jgn wisau..

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015