Tuesday, May 31, 2011

Mentor VS Akademi Fantasia

VS
 Assalamualaikum.

Dah macam agak basi tajuk yang saya nak ulas hari ni. Sebenarnya nak buat semalam. Tapi tak sempat.

Saya pasti ramai yang tonton Konsert Akhir Mentor 5 Ahad lepas kan? Dan saya rasa Salma memang layak untuk dinobatkan sebagai juara. Saya tahu saya buta seni, tapi saya nak jugak ulaskan mengenai 3 orang finalis ni. Saya tak kira. Huhu.

Salma

Saya rasa suara dia memang best. Memang best. Masa dia ngan nan Jac, langsung tak rasa pelik. dah cuak masa tengok markah dia time semi final baru-baru ni. Tapi tak sangka pulak kan dapat masuk final. :)

Shiha

Dia cantek. Memang tak dapat dinafikan, dia memang cantik. Antara finalis yang ada, dia paling cantik kot dimata saya. Suara dia pun best. Tapi rasanya Salma lagi best kot. Sebab some parts dalam nyanyian dia, ada jugak yang kadang-kadang tu ke laut.

Iqa

Saya rasa dia ok. Suara, best jugak. Emm. Semua finalis adalah suara best kot. Tapi masa final tu saya rasa Iqa lebih meningkat prestasi dia. Tapi tak ada rezeki dia. Tak apalah. Yang penting, sah-sah la dah boleh sain kontrak ngan KRU Studio tu. Huhu.

Akademi fantasia pulak, saya rasa Fina memang layak la dapat Imuniti. Saya rasa saya tahu lah kenapa tenaga pengajar pilih dia. Sebab.. mungkin tenaga pengajar dah nampak Fina tu boleh naik. Tapi sebab weekly vote yang dia dapat selalu corot, dia terlebih dahulu diselamatkan. Tapi, layak la. Suara mantap. Tak rasa pun dia terjerit-jerit. Cuma kadang tu low note dia je la kot ke laut sikit. Tapi sikit sangat je la.


Dan secara kesimpulannya, saya rasa dalam banyak-banyak produk realiti TV ni Bintang RTM lah yang paling berhasil. (Tiba-tiba).

Cuma tengok penyanyi terkenal kat Malaysia ni, yang glemer-glemer, yang top-top sumenye produk Bintang RTM. Contoh terdekat. Dato' Siti. Ramlah Ram. Yang dah mencipta nama la pendek kata.

Kalau AF ni, saya rasa sekejap tu je la kot dia femes. Lepas tu, senyap la.
Mentor, ada yang femes lagi. Tapi sume pun takleh lawan Bintang RTM.

Huhuhu.

OK. Dah ke laut.
Bye.

:)

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015