Wednesday, September 1, 2010

When September came

*** Maaf, entry tak bergambar. Bosan. Kat sini DG Broadband line 3G nye takde. So, faham-fahamlah ye. ^_^

Assalamualaikum..
Alhamdulillah, selesai sudah hari ke 22 kita berpuasa. Tinggal lagi 8 hari. Oh. Cepatnya. Rasa macam nak undur balik. Aku tak banyak grab opportunities pon kali ni. Sangatlah rugi. The very the rugi. Harap panjang la umur. Tahun depan jumpa Ramadhan lagi. Amin. Dan harap tahun depan Ramadhan bersama suami tersayang. Amin lagi. Ececece. Berangan pulak aku. Tah kesampaian ke tidak ntah. Selagi mem besar tak approve. Jangan mimpi okeh?! Hopefully semua berjalan lancar, aku pun dipermurahkan rezeki, kerja-kerja kami pon dipermudahkan. Amin. InsyaALLAH.

Huh. Pejam celik pejam celik, dah masuk September?? Macam sangat cepat. Rasa macam baru je berazam macam-macam awal tahun hari tu. Some of the azams dah tercapai. Alhamdulillah. Azam terpenting tahun ni which is nak kawen tahun ni jawabnya tak mungkin tercapai la kot. Takpe, kita forward ke tahun depan. InsyaALLAH. Semoga dipermudahkan segalanya. Amin. ^_^

Secara summary nye, these 8 months of 2010 has given me a lot of lessons. Macam-macam aku dapat. Since the very beginning which is January, aku baru lega lepas setelkan all the FYP work in end of 2009. Syukur. Early of 2010 aku tak payah susah sangat pening pasal FYP. Then in the next-next coming months, macam biasa jugak. Until I managed to finish everything by early of April. Since aku da setel FYP kan. So no need to spend my time lebih-lebih la kat UIA. Alhamdulillah. Bermulalah langkah pertama sebagai bukan seorang pelajar. Tough ok.

I started with buat part-time as admission assistant dekat CFS IIUM. Alhamdulillah, diberi peluang menimba pengalaman kat sana. Contract for 3 months. But then aku tak sempat habiskan contract pon. Sebab dapat job offer somewhere around Selangor tu jugak. First of all, memang sangat happy sebab tergolong dalam kalangan rakan-rakan yang dapat job offer dengan pantas. Alhamdulillah. Hmmmm. But then, ada cerita disebalik yang ini. Nanti lain hari aku share.

After raya, I will start working again. Fuh. Raya tak puas kot. 14 September da nak kena balik KL. Oh my.... T___T

Sekarang masih sedang mencari-cari lagi kerja which can suit me well. Bukan memilih ke apa. Hanya orang yang melaluinya saja akan faham semua ini. Thanks to some of my friends yang faham, yang support aku so far, yang terus menerus bagi semangat so that I will never fall before I get what I really want. Thank you. Syukur Alhamdulillah sebab dikurniakan sahabat seperti kalian.

Hmmm. Actually, bila dah masuk September ni rasa macam tak sabar pulak nak tunggu October sebab it will be my convocation day. Yeayyy!!! CANNOT WAIT. Rasa excited nak pakai robe, mortar board, amek scroll. Oh. Heaven. Walaupun bukanlah sejenis anak yang boleh membanggakan ibubapa sebab dapat ulang alik naik stage beberapa kali untuk anugerah istimewa ke apa, at least aku puas. Aku rasa apa yang aku usahakan selama ni, berhasil. Even belum dapat kerja yang aku nak lagi. Tak apalah. Kerja tu rezeki lah kan. Aku still akan usaha, berdoa, dan tawakkal. InsyaALLAH, ada yang terbaik nanti. Yakin dengan janji ALLAH. ^_^

Mata dah ngantuk. Dan berjaya menghasilkan rapuan entah apa-apa ni akhirnya. Alhamdulillah. Semoga hidup kita sentiasa dilimpahi rahmatNYA dan berada dibawah lindunganNYA. Doakan saya murah rezeki, dapat apa yang saya cari, dan juga dapat menjadi isteri kepada insan yang bergelar suami tak lama lagi. (n_n) Amin. Terima kasih semua. ^__^

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015