Tuesday, September 7, 2010

Aidilfitri semakin hampir....


....Ramadhan semakin menjauh

Sedihnya rasa hati. Entah sempat ke tidak nak bertemu Ramadhan tahun hadapan. Harap-harap masih berpeluang. Amin. Hmmm.. Nampak gayanya, walaupun duk bertapa kat rumah aku masih macam lost dengan pelbagai isu semasa. One of it was issue pasal iklan TV3. Nasib baik rajin jugak browse Facebook. Dapat tahu pon because suddenly ada orang post regarding that issue. Ada yang post link blog untuk dibaca.

Aku yang tak tahu menahu langsung ni, terus la terjah blog berkenaan. Dan ternyata, aku ketinggalan. Masa aku tau tu pon TV3 dah tamatkan siaran iklan tersebut. Fuhh.. -_-" Tapi nasib baik la ada insan baik hati share benda tu kat FB. So dapat jugaklah aku tengok. Memang mengucap panjang bila tengok. Teringat kembali issue AJL haritu. Terfikir jugak macamana boleh lepas semua tu..

Alhamdulillah, hasil usaha umat Islam sejagat yang duk condemn TV3 pasal iklan tu akhirnya iklan tu ditarik balik. Then TV3 dah pun buat kenyataan maaf kat Buletin Utama. Bagus la.. Tapi musykil la jugak pasal iklan tu. Ye la, dibuatnya tulisan jawi tu jd inverted. Dah la combine segala macam unsur dalam tu. Bila tengok video klip lady gaga... Nampak jugak misi tersirap dia. Hmmm. Takot betul la sekarang ni. Macam-macam hal. Aku pon rasa takot dah. Pastu website TV3 pon dah kene hack. Hmmmm.

Macam-macamlah sekarang ni. Moga Allah lindungi kita semua dari fitnah dajjal. Amin. Emmm.. Lagi 1 berita mengejutkan yang diterima petang semalam. Salah sorang senior aku masa kat MRSM YT Besut telah kembali ke rahmatullah selepas terlibat dalam kemalangan. Alfatihah untuk arwah. Semoga isteri arwah, Kak Ina tabah menghadapi ujian ini. Berat mana yang memandang, berat lagi bahu yang memikul. Semoga Allah cucuri rahmat ke atas roh arwah dan tempatkan arwah di kalangan orang yang beriman. Arwah sungguh baik.

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015