Thursday, November 26, 2009

owww...aku mabuk darah rupanya...

boleh tak...?? baru sedar diri sendiri mabuk darah jugak rupanya..walaupon tak teruk..tapi still...it's called mabuk darah rite??cane bleh discover?? hmmm..kisah nya tak de lah panjang sangat...boleh diceritakan tanpa di'summarize'kan...baru je kejap tadi berlaku..adeeyyy..sungguh tidakku sangka...

tempat kejadian :
kitchen kediaman keluarga

waktu kejadian:
sekitar 11:15 a.m.

aktiviti yang dilakukan ketika kejadian :
macam biasa...setelkan laundry..lepas tu kemas kitchen..then siap-siapkan barang-barang and bahan-bahan untuk masak for lunch pulak...lepas potong sayur...tumbung bawang-bawang...lepas tu..hari ni terasa macam nak makan ikan keli...so..defrostkan ikan keli tadi...lepas itu..kita bersiap-siap untuk sembelih dia..eh bukan..dia dah mati..kita potong puang kepala..then siap-siap untuk goreng...tau kan ikan keli itu sungguh licin kulitnya? tau sume kan?kan? ok..masa kelar ikan keli yang pertama..yang ini besar dan panjang..
alhamdulillah..selamat..tiada sebarang kemalangan jiwa..cuma ikan keli tu aje yang terkorban..
hiks...(>.<)

lepas tu..kita move to the next ikan keli yang telah menjadi mangsa keganasan seorang kakak ganas ini...kelar ikan tak hingat donia...ikan itu pulak licin..aku salah pegang ke apa tah..sekali terkelar jari..adoyaiiii...boleh rasa ok pisau itu mengelar jari sendiri..adeyyy..dah la pisau itu aku baru je asah sebab ikan keli itu sungguh licin susah nak potong...apa lagi..terus letak jari yang luka tu bawah aliran air paip singki..sumpah pedih sungguh...rasa macam nak nanges..sakit weiiii..before ni kena pisau takde la rasa macam yang tadi tu sakit dia..huuuuu.....terus lari-lari ke ruang tamu..jerit-jerit panggil adik..adik dah blur-blur muka tak paham....dia tanya kenapa..aku dengan gelabah tahan pedihnya suruh dia ambik pati gamat..betapa blur dan gelabah jugak nya budak tu..dia boleh pegi ambik ubat lain..adoyaiiii...adik aku....dan dia boleh lupa mana ubat yang aku mintak tu...hailaaaaa...ya kalo namanya ubat..udah tentulah di tempat ubat...ya ampunnn.....(tetiba sangat terswicth ke indon mode..udah namanya pon bibik...haha....)aku pegi selongkar tempat ayahanda salu duduk..cari plaster..lepas tu adik datang bagi ubat..aku suruh dia bukak plaster..aku kembali ke kitchen..teringatkan ikan keli tadi yan dibiarkan begitu saja..heh..bukan takot dia hidup balik ke apa...risau takut makhluk lain yang curi..(makhluk lain??? apekah??) ok..makhluk lain di sini ialah encik kucing..banyak dekat rumah ni..aku macam sungguh cuak bilamana lepas letak ubat pon..darah masih lagi keluar..memang dalam pon luka tu..aku tak sangkal..tapi..cuak macam hape tengok darah banyak..aku amek tissue dekat kitchen..bungkus jari..haha..dah tak sakit..suruh adik simpan balik plaster..nanti nak mandi malam karang aku pkai balik..:)

perasaan ketika kejadian:
inilah nak cerita sebenarnya...hoho..masa mula-mula kena tadi..aku basuh tangan..so,darah tade la lagi..masa aku duk berlari-lari ke sana- ke mari tu..darah kua..aku rasa macam nak pitam..macam pusing-pusing je rumah ni..lepas tu rasa gelap..macam kelip-kelip pulak suasana dalam rumah ni..pastu tiba-tiba macam nak muntah ke apa tah..then aku duduk kejap..tarik nafas..dah lepas bungkus jari yang luka..baru lah lega sikit...adoyaiii..aku dah faham..macam ni rasa mabuk darah rupanya...fuhh...seksa jugak rupanya..huhu...

ok..itu saja..sebenarnya nak cakap..aku baru tau aku ada jugak masalah mabuk darah ni..walaupon sikit..tapi still ada..and macam tak boleh percaya..sebab aku rasa aku kuat..aku rasa macam kalau setakat darah tu no hal la..tapi sekarang..pasrah sahaja..huhu...bukti??? huh...ada gambar..tapi tak lalu la nak letak...ishhh...tak sanggup..walaupun macam dah tak nampak sangat terbelahnya kulit itu..huhu..simpan saja lah angan-angan nak tengok luka itu ye..hihi
baiklah..kena sambung kerja-kerja di kitchen...cerita mabuk darah tamat...

2 comments:

NurulAzriKhalisah said...

huhuhuhu...
kamu pun dpt rase eh mcm tu???
seram sejuk je rase bdn kan???
dh tu siap nk muntah2 n rase sesak nafas sikit....

N.M. Noor said...

huhu..yee...siyes...1st experience tu..tapi tak sampai sesak nafas lagi la..cume pening2 n loya..

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015