Monday, June 28, 2010

Jobless

image googled

Huh.. Lama tak menulis di blog. Reason dia, aku tengah down tak da keje. Rakan-rakan seperjuangan da ke mana-mana dah. Dah boleh merasa belikan baju raya untuk mak ayah adik-adik kat kampung.. Aku? Macam ni lah. Sambung tanam anggur. Harap-harap membuahkan hasil yang lumayan lah kelak. AMIN. eh. tolong amin kan ye. Time kaseh.

Rasa macam LOSER ok. Bila keadaan jadi macam ini, rasa macam LOSER. Bila rakan-rakan dah berjumpa punca sesuap nasik mereka, lagilah aku rasa LOSER. Rasa macam OMG-apa-ni-noraini-belajo-tinggi-tinggi-duk -tanak-anggur-ja. Hmmm. Tapi itu time tak da kesedaran la. Time ada kesedaran, aku rasa macam lil bit lega sebab boleh take a rest sekejap. Lepas tu fikir, rezeki aku jugak akan tiba nanti. Cuma aku kena sabar tunggu. Tunggu dan terus berdoa. Aku memang merancang. Allah pon dah merancang untuk aku. Apa yang pasti, rancangan ALLAH adalah yang terpaling baik mengatasi segala-galanya. Aku redha. ^_^

Sekarang ni, kita cuba untuk enjoy dengan kehidupan sekarang. CUBA ok. Sebab apa? Sebab sekarang ni tak berapa nak enjoy. Bosan je memanjang. Duk umah, bangun pagi ngadap facebook. Pastu, lapar-makan-tido-facebook lagi-makan lagi-tido lagi. Esok pon macam tu jugak. Esok dan esok pon sama. Harap-harap bulan depan, bertukar la rutin aku neh. Penat weh hidup begini. Kalo ade husband tu best lah jugak kot. Hari-hari ada je keje nak buat dekat rumah. Tak de lah rasa macam boring sangat kot. HAHAHA. Gatal. Keje pon belum, dah mengada nak kawen. Takpe... Kita follow the flow. Sampai la tu masanya nanti. ^_^ mari sama-sama doa

Hari tu, ade la tergerak hati nak pegi walk-in interview dengan rakan. Harap-harap ada la rezeki dengan company tu. AMIN. Takpe lah keje jauh sikit pon. Kerana ALLAH, kerana agama. Demi sesuap nasik untuk keluarga. Demi baju raya dan duit raya untuk keluarga, aku rela. Harap-harap diorang shortlistkan aku dan rakan untuk proceed ke next stage interview. AMIN. Pastu harap-harap next stage tu berjaya la jugak. AMIN. Amat berharap la sebab very relate dengan apa yang aku belajar. At least dapat la aku apply ape yang aku penah belajar dulu. Boleh la faham lebih banyak lagi.

Lagipun, memang dah lama letak target nak keje ngan company where i can continue to learn, contribute secara banyak kepada company, menjalankan tanggungjawab as an employee dan jugak yang pasti..for self satisfaction and company's satisfaction. InsyaALLAH. I'll do my best. ^__^ ok.. ameklah saya bekerja dengan anda sekarang. :) saya bakal employee yang baik. HAHA.. promote diri sendiri dalam blog sendiri. Tak pe kan?kan? heh. kasi chance la.

No comments:

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015