Sunday, October 31, 2010

Hye November.. :)

Assalamualaikum.
Esok 1 November, hari Isnin. Saya masih lagi belum tidur dan masih lagi mengadap blog. Ape nak jadi tah. Pastu esok bangun lambat, mula la macam lipas kudung bersiap. Lepas tu berebut bilik air dengan housemates. Huhu. Nasib housemate sume pandai timing waktu mandi. 

Sebulan sudah saya berkecimpung dalam bidang yang dah lama saya inginkan ini. Alhamdulillah, semuanya baik. Semuanya seperti tak saya duga (memandangkan pengalaman pertama saya menjejakkan kaki ke alam pekerjaan adalah sangat horror tempoh hari). Syukur Allah tempatkan rezeki saya di tempat saya bekerja sekarang. Semuanya bagai mimpi. Mimpi yang jadi nyata. Satu persatu permintaan saya ALLAH makbulkan. Memang Allah itu Maha Mendengar rintihan hambaNYA. Semoga saya menjadi hamba yang bersyukur. Tidak kufur pada nikmat yang DIA dah kurniakan selama ini. Nikmat akal, nikmat kebahagiaan, nikmat rezeki, nikmat tubuh badan yang sihat. Alhamdulillah.

Pasal karier saya sekarang. Secara umumnya, boleh dikatakan saya dapat apa yang saya cari. Alhamdulillah. Apa yang saya cari? Dulu, saya pernah cakap saya nak jadi engineer. Tapi saya tak nak turun site, tak nak involve dengan OT, tak nak outstation sebab saya nak jaga suami dan anak-anak. Orang yang dengar wish saya ni macam tak percaya dan macam rasa saya ni ridiculous. Ye la, an engineer mesti la kene involve dengan all those technical things kan? Dan saya percaya, tak semua engineer KENA jadi macam tu. And now, saya rasa saya berjaya buktikannya. Thanks to all yang dah doakan saya. Especially Ayah Ummi di kampung. Adik beradik dan semualah. Oh. Tak lupa, Tulang belakang saya. Dia selalu ada semasa susah dan senang saya. Thank you so much. :)

Saya KENA tido. Misi untuk esok, mencari rezeki yang halal. 
Lillahi Ta'ala.

Selamat Malam.

Bismikallah Humma Ahya Wa Amut.

3 comments:

Anonymous said...

tahniah di atas kebahagiaan yang anda miliki... semoga jauh dari sikap ujub dan riak walaupun pada diri sendiri......

Mama Lil Star said...

ira! gd to hear u're happy with ur job now. go materials engineer! hehe. smoge happy sokmo2.

U know who I am said...

anon ~ tq. semoga Allah lindungi saya dr semua sifat terkutuk tu.amin.

mama ~ tq mama... :) jga lil star elok2..

My Love

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary Years Ticker
Copyright to NORAINIMNOOR
Designed by UMIESUEstudio 2015